Předmět: Didaktika anglického jazyka pro primární vzdělávání 3

« Zpět
Název předmětu Didaktika anglického jazyka pro primární vzdělávání 3
Kód předmětu KAJ/KPD3@
Organizační forma výuky Konzultace
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 4
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština, Angličtina
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Dömischová Ivona, PhDr. Ph.D.
  • Černá Jana, Mgr. Ph.D.
  • Kořínková Jana, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Témata: Metody a postupy při nácviku vybraných jazykových prostředků (mluvnice, pravopis). Metody a postupy při nácviku vybraných řečových dovedností (čtení a psaní). Učebnice anglického jazyka a další výukové materiály vhodné pro 1. stupeň ZŠ. Různé formy hodnocení, sebehodnocení a klasifikace. Zásady testování. Zadávání domácích úkolů. Práce se slovníky. Mikro výstupy.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Aktivizující práce ve skupinách
Výstupy z učení
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: o prokázat teoretické znalosti z oblasti nácviku vybraných jazykových prostředků (mluvnice, pravopis) a řečových dovedností (čtení, psaní) v hodinách AJ na 1. stupni ZŠ, o posuzovat vhodnost jazykových učebnic a dalších výukových materiálů pro anglický jazyk na 1. stupni ZŠ, o prokázat znalost základních kritérií hodnocení a sebehodnocení žáků, o volit vhodné metody hodnocení a testování žáků v hodinách AJ na 1. stupni ZŠ, o vést žáky k efektivní domácí přípravě, využívat různé typy domácích úkolů, o vést žáky k efektivní práci se slovníky vhodnými pro 1. stupeň ZŠ, o aplikovat získané teoretické znalosti v praktické výuce (mikro výstupy).

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta, Systematické pozorování studenta, Seminární práce

80% docházka, aktivní účast, včasné plnění zadaných úkolů, odevzdání a obhajoba portfolia splňující konkrétní požadavky učitele. Požadavky pro ISP: - kromě docházky splní student veškeré úkoly zadávané učitelem v průběhu i na konci semestru - semestr může být na požadavek učitele uzavřen ústním pohovorem, v němž student prokáže, že samostatně dostudoval veškeré učivo probírané v hodinách
Doporučená literatura
  • Evropské jazykové portfolio pro žáky do 11 let. Plzeň: Fraus. 2002.
  • CAMERON, L. Teaching Languages to Young Learners. Cambridge: CUP. 2001.
  • Halliwell, S. (1992). Teaching English in the Primary Classroom.. Harlow:Longman.
  • Halliwell, S. (1992). Teaching English in the Primary Classroom.. Harlow:Longman.
  • Iannou-Georgiou, S. a P. Assessing Young Learners. Oxford: OUP. 2003.
  • Lewis, G, Moll, H. Grammar for young learners. Oxford: OUP. 2009.
  • LOJOVÁ, G. Individuálne osobitosti pri učení sa cudzích jazykov I. Bratislava: Univerzita Komenského. 2005.
  • NIXON, C., TOMLINSON, N. Primary Reading Box. Cambridge: CUP. 2005.
  • PHILLIPS, S. (1993). Young Learners.. Oxford.
  • PHILLIPS, S. (1993). Young Learners.. Oxford.
  • PINTER, A. (2011). Teaching Young Language Learners.. Oxford.
  • PINTER, A. (2011). Teaching Young Language Learners.. Oxford.
  • PUCHTA, H. at al. Grammar Songs and Raps. Cambridge: CUP. 2012.
  • Reilly, J. a V. Writing with Children. Oxford: OUP. 2005.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 4 Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 4 Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 4 Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 4 Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 4 Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 4 Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Zimní