Vyučující
|
-
Dömischová Ivona, PhDr. Ph.D.
-
Černá Jana, Mgr. Ph.D.
-
Kořínková Jana, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Témata: Metody a postupy při nácviku vybraných jazykových prostředků (mluvnice, pravopis). Metody a postupy při nácviku vybraných řečových dovedností (čtení a psaní). Učebnice anglického jazyka a další výukové materiály vhodné pro 1. stupeň ZŠ. Různé formy hodnocení, sebehodnocení a klasifikace. Zásady testování. Zadávání domácích úkolů. Práce se slovníky. Mikro výstupy.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Aktivizující práce ve skupinách
|
Výstupy z učení
|
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: o prokázat teoretické znalosti z oblasti nácviku vybraných jazykových prostředků (mluvnice, pravopis) a řečových dovedností (čtení, psaní) v hodinách AJ na 1. stupni ZŠ, o posuzovat vhodnost jazykových učebnic a dalších výukových materiálů pro anglický jazyk na 1. stupni ZŠ, o prokázat znalost základních kritérií hodnocení a sebehodnocení žáků, o volit vhodné metody hodnocení a testování žáků v hodinách AJ na 1. stupni ZŠ, o vést žáky k efektivní domácí přípravě, využívat různé typy domácích úkolů, o vést žáky k efektivní práci se slovníky vhodnými pro 1. stupeň ZŠ, o aplikovat získané teoretické znalosti v praktické výuce (mikro výstupy).
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Systematické pozorování studenta, Seminární práce
80% docházka, aktivní účast, včasné plnění zadaných úkolů, odevzdání a obhajoba portfolia splňující konkrétní požadavky učitele. Požadavky pro ISP: - kromě docházky splní student veškeré úkoly zadávané učitelem v průběhu i na konci semestru - semestr může být na požadavek učitele uzavřen ústním pohovorem, v němž student prokáže, že samostatně dostudoval veškeré učivo probírané v hodinách
|
Doporučená literatura
|
-
Evropské jazykové portfolio pro žáky do 11 let. Plzeň: Fraus. 2002.
-
CAMERON, L. Teaching Languages to Young Learners. Cambridge: CUP. 2001.
-
Halliwell, S. (1992). Teaching English in the Primary Classroom.. Harlow:Longman.
-
Halliwell, S. (1992). Teaching English in the Primary Classroom.. Harlow:Longman.
-
Iannou-Georgiou, S. a P. Assessing Young Learners. Oxford: OUP. 2003.
-
Lewis, G, Moll, H. Grammar for young learners. Oxford: OUP. 2009.
-
LOJOVÁ, G. Individuálne osobitosti pri učení sa cudzích jazykov I. Bratislava: Univerzita Komenského. 2005.
-
NIXON, C., TOMLINSON, N. Primary Reading Box. Cambridge: CUP. 2005.
-
PHILLIPS, S. (1993). Young Learners.. Oxford.
-
PHILLIPS, S. (1993). Young Learners.. Oxford.
-
PINTER, A. (2011). Teaching Young Language Learners.. Oxford.
-
PINTER, A. (2011). Teaching Young Language Learners.. Oxford.
-
PUCHTA, H. at al. Grammar Songs and Raps. Cambridge: CUP. 2012.
-
Reilly, J. a V. Writing with Children. Oxford: OUP. 2005.
|