Předmět: Didaktika anglického jazyka pro primární vzdělávání 2

« Zpět
Název předmětu Didaktika anglického jazyka pro primární vzdělávání 2
Kód předmětu KAJ/KPD2@
Organizační forma výuky Konzultace
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 3
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština, Angličtina
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Dömischová Ivona, PhDr. Ph.D.
  • Kořínková Jana, Mgr. Ph.D.
  • Černá Jana, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Témata: Metody a postupy při nácviku vybraných jazykových prostředků (slovní zásoba a výslovnost). Metody a postupy při nácviku a řečových dovednosti (poslech a mluvení). Celostní učení a činnostně zaměřená výuka. Principy a praktické možnosti využití metody TPR. Písničky a říkadla ve výuce AJ. na 1. stupni ZŠ. Příběhy a prvky dramatu ve výuce AJ na 1. stupni ZŠ. Jazykové hry.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Výstupy z učení
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: o prokázat teoretické znalosti z oblasti nácviku vybraných jazykových prostředků (slovní zásoba) a řečových dovedností (poslech, výslovnost, mluvení) v hodinách AJ na 1. stupni ZŠ, o efektivně a tvůrčím způsobem prakticky využívat metodu TPR, principy celostního učení a činnostně zaměřenou výuku, o efektivně a tvůrčím způsobem využívat v hodinách AJ na 1. stupni ZŠ dětské písně, říkanky a příběhy, o efektivně a tvůrčím způsobem využívat v hodinách AJ na 1. stupni ZŠ prvky dramatu, o vhodně vybrat a využívat různé typy jazykových her, o aplikovat získané teoretické znalosti v praktické výuce (mikro výstupy).

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta, Rozbor portfolia studenta

80% docházka, aktivní účast, včasné plnění zadaných úkolů, odevzdání a obhajoba portfolia splňující konkrétní požadavky učitele. Požadavky pro ISP: - kromě docházky splní student veškeré úkoly zadávané učitelem v průběhu i na konci semestru - semestr může být na požadavek učitele uzavřen ústním pohovorem, v němž student prokáže, že samostatně dostudoval veškeré učivo probírané v hodinách
Doporučená literatura
  • GRAHAM, C. (1979). Jazz Chants for Children. Oxford.
  • GRAHAM, C. (1994). Mother Goose Jazz Chants. Oxford.
  • MOON, G. (2000). Children Learning English. Macmillan.
  • NIXON, C. a TOMLINSON, N. Primary Pronunciation Box. Cambridge. 2005.
  • NIXON, C. a TOMLINSON, N. (2003). Vocabulary Box. Cambridge.
  • ŠVECOVÁ, H. (2006). Listen and Do. Oxford Basics for Children.. Oxford.
  • WATTS, E. (2006). Storytelling. Oxford.
  • WILL, S. a REED, S. (2010). Primary Music Box. Cambridge.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy a speciální pedagogika (MD21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy a speciální pedagogika (MD20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy a speciální pedagogika (MD24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy a speciální pedagogika (MD23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy a speciální pedagogika (MD19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy a speciální pedagogika (MD22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní