Předmět: Didaktika anglického jazyka pro primární vzdělávání 1

« Zpět
Název předmětu Didaktika anglického jazyka pro primární vzdělávání 1
Kód předmětu KAJ/KPD1@
Organizační forma výuky Konzultace
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 3
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština, Angličtina
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Dömischová Ivona, PhDr. Ph.D.
  • Kořínková Jana, Mgr. Ph.D.
  • Černá Jana, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Osobnost učitele angličtiny v primární škole. Cíle a obsah jazykového vyučování na 1. stupni ZŠ. Učební osnovy pro výuku AJ na 1. stupni ZŠ. Metody a postupy v počátečním vyučování/učení CJ na 1. stupni ZŠ. Angličtina jako jazyk komunikace ve třídě. Správná anglická výslovnost.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Aktivizující práce ve skupinách
Výstupy z učení
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: " porozumět roli učitele v hodinách AJ na 1. stupni ZŠ, " prokázat znalost obsahu a cílů výuky AJ na 1. stupni ZŠ, " charakterizovat metody, postupy a organizační formy vhodné pro výuku AJ na 1. stupni ZŠ, " ovládat základní didaktické postupy a prostředky pro zajištění motivace žáků v hodině AJ na 1. stupni ZŠ, " používat a vytvářet vhodné didaktické pomůcky, " přirozeně a se správnou výslovností využívat AJ jako jazyk komunikace ve třídě.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta, Rozbor portfolia studenta

80% docházka, aktivní účast, plnění zadaných úkolů, odevzdání portfolia a seznamu zvládnutých anglických frází používaných pro komunikaci ve třídě. Požadavky pro ISP: - kromě docházky splní student veškeré úkoly zadávané učitelem v průběhu i na konci semestru - semestr bude uzavřen ústním pohovorem, v němž student prokáže, že samostatně dostudoval veškeré učivo probírané v hodinách
Doporučená literatura
  • (2001). Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment. Cambridge.
  • BREWSTER, J, ELLIS,G. (1992). The Primary English Teacher Guide. London: Penguin.
  • CAMERON, L. (2001). Teaching Languages to Young Learners. Cambridge.
  • GILL, S., LENOCHOVÁ, A. (2004). Classroom English. Olomouc: UP.
  • HALLIWELL, S. (1992). Teaching English in the Primary Classroom. Harlow:Longman.
  • HUGHES, G. a MOATE, J. (2007). Practical Classroom English. Oxford.
  • NIXON, C. a TOMLINSON, N. (2009). Primary i-Box. Cambridge.
  • PHILLIPS, S. (1993). Young Learners. Oxford.
  • PINTER, A. (2011). Teaching Young Language Learners. Oxford.
  • SLATTERY, M. a WILLIS, J. (2001). English for Primary teachers.. Oxford.
  • YTREBERG, L. H. (2000). Teaching English to Children. Harlow.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy a speciální pedagogika (MD20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy a speciální pedagogika (MD23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy a speciální pedagogika (MD24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy a speciální pedagogika (MD21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy a speciální pedagogika (MD22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy a speciální pedagogika (MD19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní