Vyučující
|
-
Dömischová Ivona, PhDr. Ph.D.
-
Anténe Petr, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Důraz v tomto kurzu je kladen především na metodickém využití různých žánrů dětské literatury ve výuce cizího jazyka a při rozvoji čtenářské gramotnosti. Studenti se seznamují s možnostmi, jak mohou využívat různé žánry dětské literatury jako prostředek motivace, i jako smysluplný kontext jazykové komunikace a jak tyto texty mohou přispívat k rozvoji jazykových dovedností. Po úvodních hodinách studenti sami připravují učební plány, které vycházejí z textů dětské literatury. Pozornost je věnována především populárním žánrům dětské literatury: pohádkám a říkadlům. Kurs zahrnuje i prvky dramatické výchovy.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Cílem kurzu je naučit studenty, jak připravit učební plány, které využívají dětskou literaturu ve výuce cizího jazyka.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Esej
|
Doporučená literatura
|
-
BREWSTER, J. ? ELLIS, G. (1991). The Storytelling Handbook for Primary Teachers. . LOndon.
|