Předmět: Didaktika

« Zpět
Název předmětu Didaktika
Kód předmětu KAJ/KDM2Q
Organizační forma výuky Přednáška + On-line aktivity
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Dömischová Ivona, PhDr. Ph.D.
  • Nevařil Josef, Mgr. Ph.D.
  • Bartsch Veselá Zuzana, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Současné trendy ve výuce cizích jazyků. Práce s Evropským jazykovým portfoliem. Využití mezipředmětových vztahů ve výuce angličtiny. Výuka nejazykových předmětů prostřednictvím cizího jazyka CLIL. Projektová práce. Aplikace komunikativního přístupu k vyučování cizích jazyků. Výuka řečových dovedností. Pojetí a druhy řečových dovedností. Výuka poslechu s porozuměním. Volba vhodných forem prezentace, nácviku a upevňování. Výuka čtení s porozuměním. Volba vhodných forem prezentace, nácviku a upevňování. Výuka ústního vyjadřování. Volba vhodných forem prezentace, nácviku a upevňování. Výuka písemného vyjadřování. Volba vhodných forem prezentace, nácviku a upevňování. Diferenciace cizojazyčné výuky vzhledem k jazykové způsobilosti žáků a jejich věku. Plánování výuky a vytváření ŠVP.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
  • Účast na výuce - 8 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 24 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 24 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku - 48 hodin za semestr
Výstupy z učení
Po absolvování předmětu budou studenti umět: - vyjmenovat a charakterizovat současné trendy ve výuce cizích jazyků, - vysvětlit principy metody výuky nejazykových předmětů prostřednictvím cizího jazyka (CLIL), - objasnit význam a základní zásady projektové práce v cizojazyčné výuce, - aplikovat CLIL a projektovou práci ve výuce angličtiny, - aplikovat principy komunikativního přístupu ve výuce (plánování), - prokázat teoretické znalosti z oblasti nácviku jazykových prostředků a řečových dovedností, - prokázat schopnost aplikovat teoretické znalosti ve výuce (mikrovýstupy), - navrhovat a vytvářet vlastní výukové materiály, - prokázat schopnost pracovat s Evropským jazykovým portfoliem.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Ústní zkouška, Didaktický test, Rozhovor

Zápočtový požadavek - písemný test Zkouška - diskuse témat předmětů KDM1Q a KDM2Q
Doporučená literatura
  • Moon, J. (2000). Children Learning English. . Oxford: Macmillan.
  • Harmer, J. (2007). The Practice of English Language Teaching. Fourth Edition. Book with DVD. Harlow: Longman.
  • Mehisto, P., Marsh, D., & Frigols, M. J. (2008). Uncovering CLIL. Content and Language Integrated Learning in Bilingual and Multilingual Education. Oxford: Macmillan Education.
  • Ur, P. (2012). A Course in English Language Teaching. Cambridge: Cambridge University Press.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství anglického jazyka pro základní školy minor (NA24-X) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní