Předmět: Anglický jazyk a žák mladšího školního věku 1

« Zpět
Název předmětu Anglický jazyk a žák mladšího školního věku 1
Kód předmětu KAJ/KAZ1@
Organizační forma výuky Konzultace
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 2
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština, Angličtina
Statut předmětu Povinný, Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Dömischová Ivona, PhDr. Ph.D.
  • Černá Jana, Mgr. Ph.D.
  • Kořínková Jana, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Témata: Psychologické aspekty osvojování cizího jazyka u žáků mladšího školního věku. Didaktické metody, postupy a organizační formy výuky vhodné pro výuku AJ na 1. stupni ZŠ. Didaktické pomůcky ve výuce AJ na 1. stupni ZŠ. Motivace žáků mladšího školního věku v hodinách AJ. Angličtina jako nástroj komunikace v hodinách AJ na 1. stupni ZŠ.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Aktivizující práce ve skupinách
Výstupy z učení
Cíle: Studenti budou schopni: - charakterizovat žáka mladšího školního věku vzhledem ve vztahu k cizojazyčné výuce, - charakterizovat metody, postupy a organizační formy výuky vhodné pro výuku AJ na 1. stupni ZŠ, - ovládat základní didaktické postupy a prostředky pro zajištění motivace žáků v hodině AJ na 1. stupni ZŠ, - volit, vytvářet a efektivně využívat vhodné didaktické pomůcky a materiály pro výuku AJ na 1. stupni ZŠ, - přirozeně využívat AJ jako jazyk komunikace ve třídě na 1. stupni ZŠ.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta, Systematické pozorování studenta, Rozbor portfolia studenta, Seminární práce

- 80% docházka, - aktivita v hodinách, - včasné plnění domácích úkolů dle požadavků učitele, - zpracování a včasné odevzdání seminární práce dle zadání učitele. Požadavky pro ISP: - kromě docházky splní student veškeré úkoly zadávané učitelem v průběhu i na konci semestru - semestr bude uzavřen ústním pohovorem, v němž student prokáže, že samostatně dostudoval veškeré učivo probírané v hodinách
Doporučená literatura
  • CAMERON, L. (2001). Teaching Languages to Young Learners. Cambridge.
  • GILL, S. a LENOCHOVÁ, A. (2004). Classroom English. Olomouc.
  • Halliwell, S. (1992). Teaching English in the Primary Classroom.. Harlow:Longman.
  • HUGHES, G. a MOATE, J. (2007). Practical Classroom English. Oxford.
  • NIXON, C. a TOMLINSON, N. (2009). Primary i-Box. Cambridge.
  • PHILLIPS, S. (1993). Young Learners.. Oxford.
  • PINTER, A. (2011). Teaching Young Language Learners.. Oxford.
  • SLATTERY, M. a WILLIS, J. (2001). English for Primary teachers.. Oxford.
  • YTREBERG, L. H. (2000). Teaching English to Children. Harlow.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání (BB21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání (BB20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání (BB24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání maior (BB22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání maior (BB21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání maior (BB19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání maior (BB20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání (BB23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání (BB19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání maior (BB23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání maior (BB24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání (BB22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní