Název předmětu | Britské výtvarné umění a architektura |
---|---|
Kód předmětu | KAJ/KARB@ |
Organizační forma výuky | Konzultace |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Zimní |
Počet ECTS kreditů | 3 |
Vyučovací jazyk | Čeština, Angličtina |
Statut předmětu | Povinně-volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Přehled architektonických stylů v průřezu historie, hlavní školy, tendence a výrazné osobnosti britského výtvarného umění. Studenti si připraví krátký referát (prezentace) o významném architektovi či umělci dle vlastního výběru. Mohou též předvést prezentaci s komentářem o jednom významném výtvarném či architektonickém díle, záleží na domluvě s vyučujícím a ve skupině. Témata: Prehistorie. Stonehenge. Skara Brae, Newgrange. Keltové. Římané v Británii. Anglosasové a jejich architektura a umění. Normané. Tapisérie z Bayeux. Anglická gotika. Středověké iluminované rukopisy. Renesance. Malíři tudorovského královského dvora - Hans Holbein mladší, Van Dyck, Sir Peter Lely, Sir Godfrey Kneller, Nicholas Hilliard. 17. a 18 stol. - paladiánský klasicismus, anglické baroko. William Hogarth - první skutečně anglický malíř. Slavní portrétisté: Sir Joshua Reynolds, Thomas Gainsborough, George Romney, Sir Thomas Lawrence. 19. století - neoklasicismus, historismus. William Blake, Joseph Turner, John Constable a Samuel Palmer. John Ruskin a Prerafaelité. William Morris a Arts and Crafts movement. Charles R. Mackintosh a Glasgowská škola. 20. stol. - modernismus, postmodernismus, nová britská architektura, nové směry ve výtvarné tvorbě. Další témata v závislosti na studentských prezentacích.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Přednášení, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Metody práce s audiovizí |
Výstupy z učení |
Po absolvování předmětu budou studenti schopni: " popsat kulturně-historické pozadí vývoje jednotlivých období a slohů dějin výtvarného umění a architektury Velké Británie, " charakterizovat jednotlivá vývojová období a slohy dějin výtvarného umění a architektury Velké Británie, " rozpoznat a zařadit vybrané ukázky výtvarných děl, především obrazových a nástěnných maleb, sochařských děl, reliéfů z různých období a významných staveb do jednotlivých období a slohů, " charakterizovat tvorbu nejvýznamnějších představitelů či hnutí výtvarného umění a architektury Velké Británie a znát jejich nejdůležitější díla či stavby.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
Analýza výkonů studenta, Seminární práce
- docházka, aktivita v semináři, prezentace (více specifikováno vyučujícím v Moodle) Požadavky na studenty s ISP: min. 30% docházka, další požadavky dle dohody s vyučujícím (pokud není stanoveno jinak, zůstávají stejné) |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání (BB22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání maior (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání maior (BB21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání maior (BB20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání maior (BB19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání (BB20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání maior (BB22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání (BB21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání maior (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání (BB19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Zimní |