Název předmětu | Americké výtvarné umění a architektura |
---|---|
Kód předmětu | KAJ/KARA@ |
Organizační forma výuky | Konzultace |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Letní |
Počet ECTS kreditů | 3 |
Vyučovací jazyk | Čeština, Angličtina |
Statut předmětu | Povinně-volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Přehled vývoje amerického umění a architektury, nejvýznamnějších škol a směrů. Studenti během semestru připraví prezentaci o jednom malíři, architektovi či pouze o jednom významném díle a představí ji ve třídě dle rozpisu, více informací na Moodle. Zápočet je studentům udělen na základě aktivní účasti v hodinách a prezentace ve třídě.Témata: Umění původních obyvatel Ameriky. Kolonizátoři a jejich sídla. Španělský a anglický vliv. Budování nového národa. 18. stol. John Trumbull. Doba podnikání. 19. stol. The Hudson River School. Americký jihozápad v umění. Urbanismus a hledání řádu. Mrakodrapy. Harlemská renesance. Ashcan School. Tradice a avantgarda. Bauhaus a jeho vliv na USA. Abstraktní expresionismus. Pluralismus stylů. Moderní americká hnutí a trendy. Další témata v závislosti na studentských prezentacích.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Přednášení, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Metody práce s audiovizí |
Výstupy z učení |
Po absolvování předmětu budou studenti schopni: " popsat kulturně-historické pozadí vývoje jednotlivých období a slohů dějin výtvarného umění a architektury USA, " charakterizovat jednotlivá vývojová období a slohy dějin výtvarného umění a architektury USA, " rozpoznat a zařadit vybrané ukázky výtvarných děl USA, především obrazových a nástěnných maleb, sochařských děl, reliéfů z různých období a významných staveb do jednotlivých období a slohů, " charakterizovat tvorbu nejvýznamnějších představitelů či hnutí výtvarného umění a architektury USA a znát jejich nejdůležitější díla či stavby
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
Analýza výkonů studenta, Rozhovor
- 70% docházka, aktivita v semináři, prezentace (více specifikováno vyučujícím v Moodle) - Požadavky pro studenty s ISP: 60% účast, dále dle dohody s vyučujícím |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání maior (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání maior (BB22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání maior (BB21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání (BB22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání maior (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání (BB20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání maior (BB19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání (BB19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání maior (BB20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání (BB21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní |