Předmět: Americká historie

« Zpět
Název předmětu Americká historie
Kód předmětu KAJ/HIAQ
Organizační forma výuky Seminář + On-line aktivity
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Dömischová Ivona, PhDr. Ph.D.
  • Flajšar Jiří, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Tento seminář provádí studenty nejdůležitějšími událostmi dějin USA, studenti čtou průběžně látku v učebnici, v semináři rozebíráme jen nejvýznamnější či nejzajímavější události amerických dějin a snažíme se hledat spojitosti se současností. Studenti by měli být schopni na základě předchozí četby diskutovat o problémech a analyzovat dokumenty. Výklad učitele je doplněn mnoha vizuálními materiály a kvizy, na nichž si studenti ověří své znalosti. Tento předmět je navíc vybaven online oporou, v níž studenti naleznou průvodce látkou, obrazový i video materiál, interaktivní cvičení pro opakování, testy, domácí úkoly, online fóra a mnohé další. Témata: Dobyvatelé Nového světa První anglické kolonie Formování nového národa, ústava Občanská válka Osud amerických Indiánů Roky růstu. Vynálezci a průmyslová revoluce v USA Vlna imigrace do USA Role USA ve dvou světových válkách Černá Amerika Hnutí za občanská práva Vietnam a syndrom vietnamské války Dnešní USA

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur), Demonstrace, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
  • Domácí příprava na výuku - 40 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 14 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku - 10 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 26 hodin za semestr
Výstupy z učení
Po absolvování předmětu budou studenti umět: - vystihnout nejdůležitější dějinné okamžiky z historie USA, - popsat, jak jednotlivé události následovaly za sebou na časové ose, - charakterizovat význam nejdůležitějších osobností amerických dějin, - vysvětlit, které události v historii utvářely současnou politickou situaci v USA.
Schopnost studovat v anglickém jazyce.
Předpoklady
Schopnost porozumění výkladu v anglickém jazyce a schopnost komunikace v angličtině.
KAJ/HIBQ

Hodnoticí metody a kritéria
Známkou, Písemná zkouška, Esej, Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta, Rozhovor

Studenti musejí během semestru splnit řadu domácích úkolů a testů prostřednictvím online kurzu či do stanoveného data odevzdají esej. Kredit získají za aktivní účast v hodinách a splnění všech úkolů a online testů v každé kapitole. Kurz je zakončen testem pokrývajícím látku celého semestru.
Doporučená literatura
  • Chafe, William Henrz. (1999). The Unfinished Journey: America Since World War II. New York.
  • McAuley, Karen. (1987). The United States. Past to Present. Lexington, USA.
  • O'Callaghan, Bryn. (2002). An Illustrated History of the USA. Harlow, England.
  • Ritchie, Donald A. (1985). Heritage of Freedom. History of the United States.. New York.
  • Shi, David Emory. (2019). America: A Narrative History. 11th ed.. New York.
  • Tindall, George B. (1994). USA. Praha.
  • Zinn, Howard. (2017). A People's History of the United States. New York.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání (BB18) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání (BB17) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní