Vyučující
|
-
Dömischová Ivona, PhDr. Ph.D.
-
Řeřicha Václav, doc. PhDr. CSc.
-
Nováková Eva, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
Shrnutí typologických rozdílů mezi angličtinou a češtinou v rámci jednotlivých slovních druhů i větších celků (tj. frází a vět), důraz na vybraná témata dle potřeb skupiny. Genitiv Modální slovesa Slovesné doplnění: neurčité slovesné tvary a - ing participium Pasivum Negace, inverze Aktuální členění větné v češtině a angličtině. Souvětí souřadné a podmínkové věty, časové věty a vztažné věty vedlejší
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Účast na výuce
- 14 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 14 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 14 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 14 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Procvičování gramatiky navazuje na přednášky a semináře textové analýzy. Hlavním cílem je komplexní shrnutí gramatických znalostí a dovedností studentů a také shrnutí typologických rozdílů mezi angličtinou a češtinou aplikovaných také na překlady stylisticky různorodých textů.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
80% účast v seminářích (70% ISP) příprava aktivity/překladu na vybrané téma z oblasti morfologie, syntaxe, lexikologie nebo textové analýzy
|
Doporučená literatura
|
-
Biber, Douglas. Longman Student Grammar of Spoken and Written English. London.
-
Carter, R.; McCarthy, M. (2006). Cambridge Grammar of English. A Comprehensive Guide. Cambridge.
-
Dagmar Knittlová. (2000). K teorii i praxi překladu. Olomouc.
-
Hewings, M. (2005). Advanced Grammar in Use. Cambridge.
-
Swan & Baker. (2008). Grammar Scan. Oxford.
-
Urbanová, Ludmila, Oakland, Andrew. (2002). Úvod do anglické stylistiky. Brno.
|