Předmět: Vybrané kapitoly z anglické literatury

« Zpět
Název předmětu Vybrané kapitoly z anglické literatury
Kód předmětu KAJ/GRKAQ
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Dömischová Ivona, PhDr. Ph.D.
  • Řeřicha Václav, doc. PhDr. CSc.
Obsah předmětu
Modalita. Aspekt jako lexikálně gramatická kategorie sloves. Infinitní tvary slovesné, jejich tvary a syntaktické funkce. Informační struktura vět. Projevy nominálních tendencí v angličtině.

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Výstupy z učení
Cílem tohoto semináře je věnovat pozornost některým složitějším morfo-syntaktickým jevům anglického jazyka. Seminář poslouží jako příprava studentů na státní závěrečné zkoušky a také poskytne příležitost srovnat tradiční pohled na probírané jevy s poznatky shromážděnými v novější lingvistické literatuře.
Studenti si upevní své znalosti z oblasti ligvistických disciplín před státní zkouškou.
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta

80% aktivní účast v hodinách (70%ISP) pečlivá příprava do seminářů, domácí úkoly
Doporučená literatura
  • CRYSTAL, D. (2003). The Cambridge Encyclopedia of the English Language. Cambridge.
  • Huddleston, Rodney and Pullum, Geoffrey K. (2002). The Cambridge Grammar of the English Language.. Cambridge.
  • Salkie, R. (1997). Text and Discourse Analysis. London.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství anglického jazyka pro 2. stupeň základních škol (NA18) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -