Vyučující
|
-
Dömischová Ivona, PhDr. Ph.D.
-
Nevařil Josef, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Role žáků a učitele, Výhody práce ve dvojicích a skupinách, uspořádání žáků do dvojic a skupin, Vytváření pozitivní atmosféry ve třídě, Udržování disciplíny ve třídě, Práce s dominantními žáky, Podpora žáků s nižším sebevědomím, Motivace žáků, Podpora efektivní spolupráce mezi žáky.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Účast na výuce
- 14 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 14 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 7 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Po absolvování předmětu budou studenti umět: - zhodnotit výhody a nevýhody práce ve dvojicích a skupinách, - vyjmenovat a volit vhodné techniky uspořádání žáků do dvojic a skupin, - volit vhodné prostředky pro udržení kázně ve třídě, - volit vhodné prostředky pro práci s různými žáky, - ovládat základní didaktické postupy a prostředky pro zajištění motivace různých žáků.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta, Seminární práce
- minimálně 80% docházka (studenti s ISP 70 %), - aktivní spolupráce v seminářích, - včasné plnění úkolů.
|
Doporučená literatura
|
-
DÖRNYEI, Zoltán - MURPHEY, Tim. (2003). Group Dynamics in the Language Classroom. Cambridge.
-
DÖRNYEI, Zoltán. (2001). Motivational Strategies in the Language Classroom. Cambridge.
-
DUDLEY, Edmund - OSVÁTH, Erika. (2015). Mixed-Ability Teaching. Oxford.
-
UNDERWOOD, Mary. (1987). Effective Class Management. Harlow.
-
WRIGHT, Tony. (2005). Classroom Management in Language Education. Basingstoke.
|