Předmět: Práce se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami

« Zpět
Název předmětu Práce se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
Kód předmětu KAJ/DISPQ
Organizační forma výuky Seminář + On-line aktivity
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Dömischová Ivona, PhDr. Ph.D.
  • Kořínková Jana, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
V průběhu kursu se studenti seznámí se specifickými potřebami žáků se SPU, především dyslektiků a dysgrafiků, v hodinách cizího jazyka. Osvojí si metody výuky, které těmto žákům mohou napomoci ke snadnějšímu a kvalitnějšímu osvojení různých aspektů angličtiny (pravopis, slovní zásoba, gramatika, poslechové a komunikační dovednosti, atd.) Studenti budou seznámeni se zásadami modifikace výukových materiálů, vytváření speciálních učebních úloh a tvorby speciálních pomůcek.

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace, Pracovní činnosti (dílny)
Výstupy z učení
Po absolvování kursu budou studenti schopni: rozpoznat symptomy žáků se specifickými poruchami učení chápat specifické potřeby žáků se specifickými poruchami učení v hodinách angličtiny upravit učební materiály pro potřeby žáků se specifickými poruchami učení navrhnout individuální studijní plán pro žáka se specifickými poruchami učení

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Studenti zpracují 1-2 lekce z učebnice angličtiny běžně používané na 2. stupni ZŠ a navrhnou možné úpravy učebních úloh pro žáka s SPU, včetně doporučení výukových a studijních strategií, doplňkových materiálů k procvičení a speciálních pomůcek.
Doporučená literatura
  • HURTOVÁ, D.; STRNADOVÁ, I.; ŠIGUTOVÁ, M. (2006). Nápadníček pro učitele a rodiče (nejen) dětí s dyslexií, které začínají s angličtinou. . Oxford.
  • IVANOVÁ, J.; A. LENOCHOVÁ. (2009). Learners with Specific Learning Difficulties. . Olomouc: Vydavatelství UP.
  • Olga Zelinková. (2005). Cizí jazyky a specifické poruchy učení.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství anglického jazyka pro 2. stupeň základních škol (NA18) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -