Vyučující
|
-
Dömischová Ivona, PhDr. Ph.D.
-
Kořínková Jana, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
V průběhu kursu se studenti seznámí se specifickými potřebami žáků se SPU, především dyslektiků a dysgrafiků, v hodinách cizího jazyka. Osvojí si metody výuky, které těmto žákům mohou napomoci ke snadnějšímu a kvalitnějšímu osvojení různých aspektů angličtiny (pravopis, slovní zásoba, gramatika, poslechové a komunikační dovednosti, atd.) Studenti budou seznámeni se zásadami modifikace výukových materiálů, vytváření speciálních učebních úloh a tvorby speciálních pomůcek.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace, Pracovní činnosti (dílny)
|
Výstupy z učení
|
Po absolvování kursu budou studenti schopni: rozpoznat symptomy žáků se specifickými poruchami učení chápat specifické potřeby žáků se specifickými poruchami učení v hodinách angličtiny upravit učební materiály pro potřeby žáků se specifickými poruchami učení navrhnout individuální studijní plán pro žáka se specifickými poruchami učení
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Studenti zpracují 1-2 lekce z učebnice angličtiny běžně používané na 2. stupni ZŠ a navrhnou možné úpravy učebních úloh pro žáka s SPU, včetně doporučení výukových a studijních strategií, doplňkových materiálů k procvičení a speciálních pomůcek.
|
Doporučená literatura
|
-
HURTOVÁ, D.; STRNADOVÁ, I.; ŠIGUTOVÁ, M. (2006). Nápadníček pro učitele a rodiče (nejen) dětí s dyslexií, které začínají s angličtinou. . Oxford.
-
IVANOVÁ, J.; A. LENOCHOVÁ. (2009). Learners with Specific Learning Difficulties. . Olomouc: Vydavatelství UP.
-
Olga Zelinková. (2005). Cizí jazyky a specifické poruchy učení.
|