Vyučující
|
-
Dömischová Ivona, PhDr. Ph.D.
-
Černá Jana, Mgr. Ph.D.
-
Kořínková Jana, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Témata: Mezipředmětové vztahy ve výuce angličtiny na 1. stupni ZŠ. Různé varianty a možnosti realizace metody CLIL na 1. stupni ZŠ. Projektová práce v hodinách AJ na 1. stupni ZŠ. Základní reálie anglicky mluvících zemí ve výuce AJ na 1. stupni ZŠ (zeměpis, kulturní zvyklosti, svátky). Mezikulturní vztahy ve výuce AJ na 1. stupni ZŠ.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Aktivizující práce ve skupinách
|
Výstupy z učení
|
Po absolvování předmětu budou studenti schopni: " vhodně využívat mezipředmětových vztahů mezi AJ a dalšími předměty na 1. stupni ZŠ, " charakterizovat a efektivně používat různé typy aktivit v rámci metody CLIL, " chápat význam projektové metody pro realizaci konceptů činnostního a celostního učení, " navrhovat a realizovat různé formy projektové práce ve výuce AJ na 1. stupni ZŠ, " prokázat základní znalosti z oblasti jazykových reálií a chápat koncept interkulturality v intencích výuky angličtiny na 1. stupni ZŠ, " aplikovat získané teoretické znalosti v praktické výuce (mikro výstupy).
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Systematické pozorování studenta, Rozbor portfolia studenta, Seminární práce
80% docházka, aktivní účast, plnění všech zadaných úkolů. Požadavky pro ISP: - kromě docházky splní student veškeré úkoly zadávané učitelem v průběhu i na konci semestru - semestr bude uzavřen ústním pohovorem, v němž student prokáže, že samostatně dostudoval veškeré učivo probírané v hodinách
|
Doporučená literatura
|
-
CALABRESE, I., RAMPONE, S. Cross-Curricular Resources for Young Learners. Oxford: OUP. 2007.
-
GILL, S., ČAŇKOVÁ, M. Intercultural activities. Oxford: OUP. 2002.
-
NAJVAR, P. Cizí jazyky napříč předměty 1. stupně ZŠ: CLIL z perspektivy VÚP. Pedagogická orientace, roč. 19, č. 1, s. 93-99. 2009.
-
PHILLIPS, S. a BURWOOD, S. Projects with Young Learners. Oxford: OUP. 2002.
-
PUCHTA, H., WILLIAMS, M. Teaching Young Learners to Think. Cambridge: CUP. 2012.
|