Předmět: Didaktika anglického jazyka pro 1. stupeň - seminář 2

« Zpět
Název předmětu Didaktika anglického jazyka pro 1. stupeň - seminář 2
Kód předmětu KAJ/DIP2@
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 2
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština, Angličtina
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Dömischová Ivona, PhDr. Ph.D.
  • Černá Jana, Mgr. Ph.D.
  • Kořínková Jana, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Témata: Mezipředmětové vztahy ve výuce angličtiny na 1. stupni ZŠ. Různé varianty a možnosti realizace metody CLIL na 1. stupni ZŠ. Projektová práce v hodinách AJ na 1. stupni ZŠ. Základní reálie anglicky mluvících zemí ve výuce AJ na 1. stupni ZŠ (zeměpis, kulturní zvyklosti, svátky). Mezikulturní vztahy ve výuce AJ na 1. stupni ZŠ.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Aktivizující práce ve skupinách
Výstupy z učení
Po absolvování předmětu budou studenti schopni: " vhodně využívat mezipředmětových vztahů mezi AJ a dalšími předměty na 1. stupni ZŠ, " charakterizovat a efektivně používat různé typy aktivit v rámci metody CLIL, " chápat význam projektové metody pro realizaci konceptů činnostního a celostního učení, " navrhovat a realizovat různé formy projektové práce ve výuce AJ na 1. stupni ZŠ, " prokázat základní znalosti z oblasti jazykových reálií a chápat koncept interkulturality v intencích výuky angličtiny na 1. stupni ZŠ, " aplikovat získané teoretické znalosti v praktické výuce (mikro výstupy).

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta, Systematické pozorování studenta, Rozbor portfolia studenta, Seminární práce

80% docházka, aktivní účast, plnění všech zadaných úkolů. Požadavky pro ISP: - kromě docházky splní student veškeré úkoly zadávané učitelem v průběhu i na konci semestru - semestr bude uzavřen ústním pohovorem, v němž student prokáže, že samostatně dostudoval veškeré učivo probírané v hodinách
Doporučená literatura
  • CALABRESE, I., RAMPONE, S. Cross-Curricular Resources for Young Learners. Oxford: OUP. 2007.
  • GILL, S., ČAŇKOVÁ, M. Intercultural activities. Oxford: OUP. 2002.
  • NAJVAR, P. Cizí jazyky napříč předměty 1. stupně ZŠ: CLIL z perspektivy VÚP. Pedagogická orientace, roč. 19, č. 1, s. 93-99. 2009.
  • PHILLIPS, S. a BURWOOD, S. Projects with Young Learners. Oxford: OUP. 2002.
  • PUCHTA, H., WILLIAMS, M. Teaching Young Learners to Think. Cambridge: CUP. 2012.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství anglického jazyka pro základní školy (NA22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství anglického jazyka pro základní školy (NA21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství anglického jazyka pro základní školy (NA24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství anglického jazyka pro základní školy (NA23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství anglického jazyka pro základní školy (NA20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní