Vyučující
|
-
Dömischová Ivona, PhDr. Ph.D.
-
Babická Blanka, Mgr. Ph.D.
-
Nevařil Josef, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Gramaticko-překladová metoda Přímá metoda Audiolingvální metoda Kognitivní přístup k výuce cizího jazyka Humanistické trendy: Sugestopedie, Silent way, kooperativní výuka (Community Language Learning) Komunikativní přístup k výuce cizího jazyka Přirozená metoda (The Natural Approach), TPR Task-based teaching Výuka cizího jazyka z pohledu teorie nezávislých druhů inteligencí CLIL Charakteristika jednotlivých typů sylabů Evaluace učebních materiálů
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Výstupy z učení
|
Po absolvování předmětu budou studenti umět: - prokázat znalost teoretických základů jednotlivých metod a přístupů k výuce cizích jazyků, - analyzovat a hodnotit principy jednotlivých metod, zvláště současných, - charakterizovat různé typy sylabů, - evaluovat učební materiály pro výuku AJ.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Analýza výkonů studenta, Systematické pozorování studenta
- 80% docházka (70% studenti s ISP) - příprava na semináře, aktivní účast - prezentace metody/přístupu k výuce AJ - ústní zkouška
|
Doporučená literatura
|
-
HARMER, J. (2011). The Practice of English Language Teaching. Harlow.
-
HOWATT, A.P.R., WIDDOWSON, H.G. (1984). A History of English Language Teaching. Oxford.
-
Larsen-Freeman, D. (2000). Techniques and principles in language teaching. Oxford University Press.
-
RICHARDS, J. C.-RODGERS, T. S. (2014). Approaches and Methods in Language Teaching. Cambridge.
|