Vyučující
|
-
Dömischová Ivona, PhDr. Ph.D.
-
Bartsch Veselá Zuzana, Mgr. Ph.D.
-
Nevařil Josef, Mgr. Ph.D.
-
Anténe Petr, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Tento kurz se zabývá jak teoretickými, tak praktickými stránkami výuky AJ na ZŠ a je propojen s průběžnou pedagogickou praxí, kterou studenti absolvují na fakultních školách. Obsahem seminářů jsou následující témata: Současné trendy ve výuce cizích jazyků. Práce s Evropským jazykovým portfoliem. Využití mezipředmětových vztahů ve výuce angličtiny. Výuka nejazykových předmětů prostřednictvím cizího jazyka CLIL. Projektová práce. Aplikace komunikativního přístupu k vyučování cizích jazyků. Výuka řečových dovedností. Pojetí a druhy řečových dovedností. Výuka poslechu s porozuměním. Volba vhodných forem prezentace, nácviku a upevňování. Výuka čtení s porozuměním. Volba vhodných forem prezentace, nácviku a upevňování. Výuka ústního vyjadřování. Volba vhodných forem prezentace, nácviku a upevňování. Výuka písemného vyjadřování. Volba vhodných forem prezentace, nácviku a upevňování. Diferenciace cizojazyčné výuky vzhledem k jazykové způsobilosti žáků a jejich věku. Plánování výuky a vytváření ŠVP.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 20 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 32 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 28 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Po absolvování předmětu budou studenti umět: - vyjmenovat a charakterizovat současné trendy ve výuce cizích jazyků, - vysvětlit principy metody výuky nejazykových předmětů prostřednictvím cizího jazyka (CLIL), - objasnit význam a základní zásady projektové práce v cizojazyčné výuce, - aplikovat CLIL a projektovou práci ve výuce angličtiny, - aplikovat principy komunikativního přístupu ve výuce (plánování), - prokázat teoretické znalosti z oblasti nácviku jazykových prostředků a řečových dovedností, - prokázat schopnost aplikovat teoretické znalosti ve výuce (mikrovýstupy), - navrhovat a vytvářet vlastní výukové materiály, - prokázat schopnost pracovat s Evropským jazykovým portfoliem.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Známkou, Ústní zkouška, Analýza výkonů studenta, Rozhovor, Seminární práce
Zápočtové požadavky: - účast na seminářích (alespoň 80%) - aktivní zapojení do diskusí v seminářích - vypracování seminární práce Ústní zkouška: - diskuse témat předmětů DIM1Q a DIM2Q
|
Doporučená literatura
|
-
Moon, J. (2000). Children Learning English. . Oxford: Macmillan.
-
Halliwell, S. (1992). Teaching English in the Primary Classroom. London: Longman.
-
Harmer, J. (2007). The Practice of English Language Teaching. Fourth Edition. Book with DVD. Harlow: Longman.
-
Ur, P. (2012). A Course in English Language Teaching. Cambridge: Cambridge University Press.
|