Vyučující
|
-
Dömischová Ivona, PhDr. Ph.D.
-
Babická Blanka, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Prezentace nové gramatiky - metody a techniky Procvičování gramatiky - typy cvičení Testování gramatiky - typy testových úloh Interference a gramatické jevy, které ovlivňuje Překlad ve výuce gramatiky Chyby a jejich role při osvojování gramatických jevů Gramatika v učebnicích, doplňkové materiály Využití her ve výuce gramatiky
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Pozorování, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Po absolvování předmětu budou studenti umět: - aplikovat získané vědomosti ze všech probíraných gramatických disciplín na výuku dětí 2. stupně ZŠ, - prezentovat gramatické téma ve výuce na 2. stupni ZŠ, - vybrat vhodné typy úloh a aktivit pro výuku gramatiky na 2. stupni ZŠ, - aplikovat rozdíly mezi anglickým a českým jazykem ve výuce gramatiky, - analyzovat učebnice a doplňkové materiály z pohledu výuky gramatiky.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Systematické pozorování studenta, Seminární práce
- 80% docházka - splnění všech domácích úkolů - mini-výstup - příprava a odučení gramatického tématu
|
Doporučená literatura
|
-
HARMER, J. (1987). Teaching and Learning Grammar. Harlow.
-
PARROTT, M. . (2000). Grammar for English Language Teachers. Cambridge.
-
THORNBURY, S. (1999). How to Teach Grammar. Harlow: Longman.
|