Vyučující
|
-
Dömischová Ivona, PhDr. Ph.D.
-
Řeřicha Václav, doc. PhDr. CSc.
-
Szcześniak Konrad, DR HAB
|
Obsah předmětu
|
(Studenti si budou moci vybrat z následujících možností nebo navrhnout svá vlastní témata). Podstatná jména. Kategorie počitatelnosti, rodu a členu u podstatných jmen. Zájmena (užití zájmen v angličtině a češtině). Kategorie slovesného rodu v angličtině a češtině. Neurčité slovesné tvary, jejich struktura, funkce a gramatické kategorie. Slovesný způsob a modalita. Komplexní jmenná fráze a její součásti.Věty vedlejší (jejich druhy a struktura). Anglické ekvivalenty českých jednočlenných vět. Větná kondenzace v angličtině v porovnání s českým překladem. Aktuální členění větné a jeho vliv na strukturu věty. Konstrukce pro zdůrazňování větných členů.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Výstupy z učení
|
Cílem tohoto semináře je zopakovat dosud probrané gramatické jevy z oblasti fonetiky a fonologie, morfologie a syntaxe se zaměřením na problematické oblasti tak, aby studenti měli možnost ujasnit si vše před konáním státních závěrečných zkoušek.
Studenti si zopakují dosud probrané lingvistické discilíny při analýze textů.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta
Požadavky na zápočet 80% účast v seminářích (70% ISP) příprava textu k rozboru (fonetika a fonologie, morfologie, syntax a lexikologie)
|
Doporučená literatura
|
-
Biber, D.; Conrad, S.; Leech, G. (2006). Student Grammar of Spoken and Written English. Harlow.
-
Carter, R.; McCarthy, M. (2006). . Cambridge Grammar of English. A Comprehensive Guide. Cambridge.
-
Dušková, L. (1994). Mluvnice současné angličtiny na pozadí češtiny.. Praha.
-
R. Huddleston-G.K.Pullum. (2002). The Cambridge Grammar of the English Language. Cambridge.
|