Vyučující
|
-
Dömischová Ivona, PhDr. Ph.D.
-
Nevařil Josef, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Ačkoli verbální komunikace a její prostředky jsou náplní výuky jazyka již od základní školy, neméně důležitá neverbální komunikace je stále ještě opomíjenou oblastí. Přesto někdy víc než modulace hlasu obsah řeči prozradí neverbální komunikace, je starší než mluvené slovo, dává možnost hlouběji a pravdivěji nahlédnout do nitra mluvčího. Především neverbální komunikace a řeč těla je náplní tohoto kurzu.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
V tomto kurzu se studenti zaměří na důležitost toho, jak lidé komunikují. Získají základní teoretické znalosti o řeči těla, které se potom pokusí uplatnit v reálných situacích.
Studenti získají základní teoretické znalosti o řeči těla, které se potom pokusí uplatnit v reálných situacích.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
KAJ/MORFQ
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Seminární práce
Zápočet 80% aktivní účast v hodinách (70% ISP) pečlivá příprava do seminářů, domácí úkoly prezentace vybraného tématu
|
Doporučená literatura
|
-
Beattie, G. (2003). Visible Thought: the New Psychology of Body Language.
-
Pease, A. (1997). Body Language.
-
Peasovi, A. a B. (2008). Řeč těla. Praha.
|