Vyučující
|
-
Dömischová Ivona, PhDr. Ph.D.
-
Kořínková Jana, Mgr. Ph.D.
-
Zatloukalová Leslie Joy
-
Babická Blanka, Mgr. Ph.D.
-
Čihánková Hana, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
Mluvený a písemný projev. Formálnost a neformálnost. Různé žánry 1 (novinové články, recenze, atd.). Různé žánry 2 (vyprávění, oznámení, posudky, atd.). Životopis. Žádost o přijetí, přihláška. Interpunkce. Koheze psaného textu. Spojky. Čtení s porozuměním. Psaní shrnutí. Shrnutí a hodnocení kurzu.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur)
|
Výstupy z učení
|
Kurz je zaměřen na různé druhy textů a styly písemného projevu. Studenti prakticky procvičují rozdíly mezi formálním a neformálním stylem, formulaci souvětí, používání spojovacích výrazů, používání interpunkce, apod. Důraz je kladen na učení se z vlastních chyb prostřednictvím řízeného sebehodnocení.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Esej, Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta
Udělování zápočtu: Varianta A) Alespoň 80-tiprocentní docházka do výuky, aktivní účast v hodinách, včasné plnění domácích úkolů, odevzdání závěrečného písemného úkolu. Varianta B) V případě větší absence (více než dvě zameškané hodiny) či v případě neplnění domácích povinností (více než dva pozdě splněné úkoly) se zápočet uděluje na základě písemného testu z probíraného učiva. Podmínkou je také odevzdání všech písemných úkolů, včetně závěrečného úkolu.
|
Doporučená literatura
|
-
Greenberg, K. (1992). Effective Writing. New York.
-
Spears, D. (2005). Developing Critical Reading Skills. New York.
|