Předmět: Písemný projev

« Zpět
Název předmětu Písemný projev
Kód předmětu KAJ/BWRIQ
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 1
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Dömischová Ivona, PhDr. Ph.D.
  • Kořínková Jana, Mgr. Ph.D.
  • Zatloukalová Leslie Joy
  • Babická Blanka, Mgr. Ph.D.
  • Čihánková Hana, Mgr.
Obsah předmětu
Mluvený a písemný projev. Formálnost a neformálnost. Různé žánry 1 (novinové články, recenze, atd.). Různé žánry 2 (vyprávění, oznámení, posudky, atd.). Životopis. Žádost o přijetí, přihláška. Interpunkce. Koheze psaného textu. Spojky. Čtení s porozuměním. Psaní shrnutí. Shrnutí a hodnocení kurzu.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur)
Výstupy z učení
Kurz je zaměřen na různé druhy textů a styly písemného projevu. Studenti prakticky procvičují rozdíly mezi formálním a neformálním stylem, formulaci souvětí, používání spojovacích výrazů, používání interpunkce, apod. Důraz je kladen na učení se z vlastních chyb prostřednictvím řízeného sebehodnocení.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Esej, Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta

Udělování zápočtu: Varianta A) Alespoň 80-tiprocentní docházka do výuky, aktivní účast v hodinách, včasné plnění domácích úkolů, odevzdání závěrečného písemného úkolu. Varianta B) V případě větší absence (více než dvě zameškané hodiny) či v případě neplnění domácích povinností (více než dva pozdě splněné úkoly) se zápočet uděluje na základě písemného testu z probíraného učiva. Podmínkou je také odevzdání všech písemných úkolů, včetně závěrečného úkolu.
Doporučená literatura
  • Greenberg, K. (1992). Effective Writing. New York.
  • Spears, D. (2005). Developing Critical Reading Skills. New York.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání (BB18) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání (BB17) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: -