Vyučující
|
-
Dömischová Ivona, PhDr. Ph.D.
-
Kořínková Jana, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Tento kurz navazuje na semináře v základním kurzu fonetiky a dále je rozšiřuje a prohlubuje v následujících oblastech: srovnání suprasegmentálních charakteristik angličtiny a češtiny; nejčastější české chyby ve výslovnosti a různé možnosti jejich nápravy; práce s různými příručkami, jak elektronickými nosiči tak tištěnými učebními soubory a slovníkovými příručkami při nácviku výslovnosti. Kurz ale také reflektuje potřeby a zájmy studentů v oblasti anglické výslovnosti.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Demonstrace, Projekce (statická, dynamická), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Domácí příprava na výuku
- 1 hodina za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem cvičení je rozvíjet mluvený projev v angličtině, pěstovat schopnost vlastní korekce a rozboru vlastního nahraného projevu studenta z hlediska výslovnosti, volba vhodných remediačních cvičení.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta
Aktivní účast v seminářích, 70% docházka, pravidelná příprava do hodin, příprava 1- 2 aktivit zaměřených na zlepšování anglické výslovnosti.
|
Doporučená literatura
|
-
BOWLER, B., CUNNINGHAM, S. (1999). New Headway Upper-Intermediate Pronunciation Course. . Oxford: Oxford University Press.
-
Hancock, M. (2003). English Pronunciation in Use. Cambridge: CUP.
-
Jones, D. (2006). English Pronouncing Dictionary. Cambridge: CUP.
-
VOLÍN, JAN. (2003). IPA-Based Transcription for Czech Students of English. . Praha: Univerzita Karlova, Nakladatelství Karolinum.
-
Wells, J.C. (2008). Longman Pronunciation Dictionary. Harlow: Pearson Education Ltd.
-
Wells, John. (2008). Pronunciation Poll.
|