Předmět: Poslechové dovednosti

« Zpět
Název předmětu Poslechové dovednosti
Kód předmětu KAJ/BLIS4
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 3
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Dömischová Ivona, PhDr. Ph.D.
  • Babická Blanka, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Poslech zaměřený na pochopení hlavních myšlenek - otázky s otevřenou odpovědí (open-ended questions). Poslech zaměřený na porozumění specifickým údajům - otázky s otevřenou odpovědí (open-ended questions). Poslech zaměřený na porozumění přednášce - zaznamenání hlavních bodů, vytváření poznámek (note-taking). Poslech zaměřený na doplňování informací do vět (sentence completion). Poslech zaměřený na doplňování informací do poznámek (note-completion). Poslech zaměřený na seřazování informací (ordering). Poslech zaměřený na přiřazování informací (multiple matching). Poslech zaměřený na identifikaci specifické informace z výběru dvou odpovědí (yes/no, true/false questions). Poslech zaměřený na identifikaci specifické informace z výběru více odpovědí (multiple choice). Náplň kurzu je modifikována podle specifických potřeb skupiny.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Projekce (statická, dynamická)
Výstupy z učení
Poslechový kurz je zaměřen na nácvik porozumění textům různých stylových rovin, s různými akcenty a geografickými variantami, které odrážejí ústřední postavení angličtiny v celosvětové komunikaci.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta, Didaktický test

- 80% docházka - aktivní spolupráce v hodinách - úspěšné splnění (tj. dosažení alespoň 70% bodů) alespoň jednoho ze dvou testů běhěm semestru
Doporučená literatura
  • Cambridge ESOL. (2008). Cambridge Certificate in Advanced English 2. Cambridge: CUP.
  • CRAVEN, M.; LOGAN, S.; THAINE, C. (2008). Real Listening and Speaking 4. Cambridge: CUP.
  • FRENCH, A. (2009). CAE Testbuilder. Oxford: Macmillan Education.
  • HAINES, S. (2006). Advanced Skills. Cambridge: CUP.
  • HARRISON, M. (2008). CAE Practice Tests. Oxford: OUP.
  • LYNCH, T. (2004). Study Listening. Cambridge: CUP.
  • MANSFIELD, F.; NUTTALL, C. (2010). Spotlight on CAE. Andover: Heinle.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání (BB18) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání (BB17) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní