Předmět: Poslechové dovednosti

« Zpět
Název předmětu Poslechové dovednosti
Kód předmětu KAJ/BLIS1
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 1
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Dömischová Ivona, PhDr. Ph.D.
  • Babická Blanka, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Poslech zaměřený na pochopení hlavních myšlenek - otázky s otevřenou odpovědí (open-ended questions). Poslech zaměřený na porozumění specifickým údajům - otázky s otevřenou odpovědí (open-ended questions). Poslech zaměřený na porozumění přednášce - zaznamenání hlavních bodů, vytváření poznámek (note-taking). Poslech zaměřený na doplňování informací do vět (sentence completion). Poslech zaměřený na doplňování informací do poznámek (note-completion). Poslech zaměřený na seřazování informací (ordering). Poslech zaměřený na přiřazování informací (multiple matching). Poslech zaměřený na identifikaci specifické informace z výběru dvou odpovědí (yes/no, true/false questions). Poslech zaměřený na identifikaci specifické informace z výběru více odpovědí (multiple choice). Náplň kurzu je modifikována podle specifických potřeb skupiny.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Projekce (statická, dynamická)
Výstupy z učení
Výcvik audio-orálních dovedností směřuje k nácviku efektivního poslechu, osvojování a upevňování základních zásad a technik poslechu s porozuměním.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta, Didaktický test

- 80% docházka - aktivní spolupráce v hodinách - úspěšné splnění (tj. dosažení alespoň 70% bodů) dvou testů během semestru
Doporučená literatura
  • BLACKWELL, A.; NABER, T.; DUNCAN, J.; PARKER, A. (2006). Open Forum 1. Oxford: OUP.
  • HARRISON, M. (2010). FCE Testbuilder . Oxford: Macmillan Education.
  • LYNCH, T. (2004). Study Listening. Cambridge: CUP.
  • OSBORNE, C. (2009). First Certificate Practice Tests. Andover: Heinle.
  • SAROSY, P.; SHERAK, K.; FRAZIER, L.; LEEMING, S. (2006). Lecture Ready 1. Oxford: OUP.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání (BB18) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání (BB17) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní