Vyučující
|
-
Dömischová Ivona, PhDr. Ph.D.
-
Babická Blanka, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Uvedený seznam témat je orientační, náplň kurzu je modifikována podle specifických potřeb skupiny. slovní druhy; věta jednoduchá a souvětí; souvětí souřadné a podřadné, druhy vedlejších vět; větné členy; slovosled; trpný rod; kauzativní konstrukce; vazba tranzitivních sloves s infinitivem a gerundiem; typologické srovnání anglického a českého jazyka
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
V zimním semestru 3. ročníku je cílem gramatických cvičení shrnout a znovu procvičit nejdůležitější pojmy z oblasti morfologie a syntaxe a prověřit znalosti studentů v těchto disciplínách.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
- 80% docházka - splnění všech domácích úkolů - příprava a prezentace aktivity, hry nebo cvičení na zadané gramatické téma, tak, aby byli zapojeni všichni ostatní studenti
|
Doporučená literatura
|
-
CARTER, R.; HUGHES, R.; McCARTHY, M. (2001). Exploring Grammar in Context. Cambridge.
-
YULE, G. (2006). Oxford Practice Grammar Advanced. Oxford.
|