Předmět: Angličtina pro mateřské školy 2

« Zpět
Název předmětu Angličtina pro mateřské školy 2
Kód předmětu KAJ/AMS2@
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 4
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština, Angličtina
Statut předmětu Volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Dömischová Ivona, PhDr. Ph.D.
  • Kořínková Jana, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Topics: Characteristics of pre-school learners of English. Approaches and methods suitable for initial English language teaching to very young learners. Motivating very young learners to engage in English language activities. Activities suitable for developing listening and comprehension skills. Song, rhymes, games and stories suitable for teaching English to very young learners.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující práce ve skupinách
Výstupy z učení
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - popsat a efektivně využít široké spektrum poslechových a mluvních aktivit vhodných pro výuku AJ u předškolních dětí, - využívat ve výuce dětí předškolního věku vhodné písně, říkadla, hry a dramatické aktivity, - posuzovat vhodnost a přiměřenost anglických výukových materiálů pro děti předškolního věku a dle potřeby vytvářet materiály vlastní.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta, Rozbor portfolia studenta

- 80% docházka, - aktivita v hodinách, - včasné plnění domácích úkolů dle požadavků učitele, - zpracování a včasné odevzdání seminární práce dle zadání učitele. Požadavky pro ISP: - kromě docházky splní student veškeré úkoly zadávané učitelem v průběhu i na konci semestru - semestr bude uzavřen ústním pohovorem, v němž student prokáže, že samostatně dostudoval veškeré učivo probírané v hodinách
Doporučená literatura
  • GRAHAM, C. (2006). Creating Chants and Songs. Oxford.
  • HANŠPACHOVÁ, J. & ŘANDOVÁ, Z. (2005). Angličtina plná her: pro děti předškolního a mladšího školního věku.. Praha.
  • REILLY, V. & WARD, S. M. (2008). Very Young Learners. Oxford.
  • ŠIKULOVÁ, R. (2006). Kapitoly z předškolní pedagogiky. Ústí nad Labem.
  • VANĚČEK, P. (2001). Základy angličtiny hrou. Humpolec.
  • WATTS, E. (2006). Oxford Basics for Children - Storrytelling. Oxford.
  • WESTRUP, H., BAKER, J. (2005). Activities Using Resources. Oxford.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 4 Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 4 Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 4 Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 4 Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 4 Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 4 Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Letní