Vyučující
|
-
Dömischová Ivona, PhDr. Ph.D.
-
Kořínková Jana, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Topics: Characteristics of pre-school learners of English. Approaches and methods suitable for initial English language teaching to very young learners. Motivating very young learners to engage in English language activities. Activities suitable for developing listening and comprehension skills. Song, rhymes, games and stories suitable for teaching English to very young learners.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující práce ve skupinách
|
Výstupy z učení
|
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: o charakterizovat žáka mateřské školy z hlediska vývojové psychologie, o všestranně se orientovat se v oblasti jazykové propedeutiky, o popsat a realizovat základní metody výuky AJ vhodné pro děti předškolního věku.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor portfolia studenta
- 80% docházka, - aktivita v hodinách, - včasné plnění domácích úkolů dle požadavků učitele, - zpracování a včasné odevzdání seminární práce dle zadání učitele. Požadavky pro ISP: - kromě docházky splní student veškeré úkoly zadávané učitelem v průběhu i na konci semestru - semestr bude uzavřen ústním pohovorem, v němž student prokáže, že samostatně dostudoval veškeré učivo probírané v hodinách
|
Doporučená literatura
|
-
GRAHAM, C. (2006). Creating Chants and Songs. Oxford.
-
HANŠPACHOVÁ, J. & ŘANDOVÁ, Z. (2005). Angličtina plná her: pro děti předškolního a mladšího školního věku.. Praha.
-
REILLY, V. & WARD, S. M. (2008). Very Young Learners. Oxford.
-
ŠIKULOVÁ, R. (2006). Kapitoly z předškolní pedagogiky. Ústí nad Labem.
-
VANĚČEK, P. (2001). Základy angličtiny hrou. Humpolec.
-
WATTS, E. (2006). Oxford Basics for Children - Storrytelling. Oxford.
-
WESTRUP, H., BAKER, J. (2005). Activities Using Resources. Oxford.
|