Vyučující
|
-
Dömischová Ivona, PhDr. Ph.D.
-
Anténe Petr, Mgr. Ph.D.
-
Čipkár Ivan, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Realismus a naturalismus. Vývojové tendence v ženské literatuře. Od Imagismu k postmodernismu (poezie 20. století). Harlemská renesance. Spisovatelé Ztracené generace.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Projekce (statická, dynamická), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Kurz se soustřeďuje na autory 20. století. Semináře se zabývají stručným přehledem vývojových tendencí americké literatury tohoto období. Studenti se podrobně zabývají vybranými díly poezie, dramatu a prózy, na základě zadané četby tato díla analyzují. Na konci kurzu by studenti měli být obeznámeni s různými literárními obdobími, význačnými autory a s cíli určitých literárních a myšlenkových směrů.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
KAJ/AML1Q
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Esej, Analýza výkonů studenta
Docházka do výuky, pečlivá domácí příprava na hodiny (čtení zadaných literárních textů), aktivní účast v hodinách, sepsání eseje. Úspěšné absolvování kolokvia.
|
Doporučená literatura
|
-
Baym, N. et al. (2000). The Norton Anthology of American Literature. Vol. 2. New York.
-
High, P. (1993). An Outline of American Literature. London: Longman.
-
Procházka, Martin et. al. (2002). Lectures on American Literature. Praha.
-
Richard Ruland, a Malcolm Bradbury. (1997). Od puritanismu k postmodernismu. Praha.
|