Vyučující
|
-
Dömischová Ivona, PhDr. Ph.D.
-
Anténe Petr, Mgr. Ph.D.
-
Hoffmannová Andrea, Mgr. Ph.D.
-
Čipkár Ivan, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Koloniální literatura. Literatura v období boje za nezávislost. Mýty, příběhy, legendy. Americký romantismus. Americká gotická literatura (E. A. Poe jako představitel tzv. temného romantismu). Pozdní romantismus a jeho představitelé. Literatura v době otroctví a hnutí za zrušení otroctví. Transcendentalismus. Nové poetické hlasy Ameriky (W. Whitman, E. Dickinson), realismus, regionalismus, naturalismus, jižanská literatura, Ztracená generace, literatura a válka.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Projekce (statická, dynamická), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Kurz podává nástin dějin americké literatury od raných děl až do poloviny 20. století. Cílem seminářů je podpořit kritické myšlení studentů, naučit je zasadit umělecké dílo do kulturního a historického kontextu.
|
Předpoklady
|
kritické přemýšlení, vedení diskuze, prezentační schopnosti
KAJ/ULITQ a zároveň KAJ/AWRQ
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Esej, Analýza výkonů studenta
Docházka do výuky, pečlivá domácí příprava na hodiny (čtení zadaných literárních textů), aktivní účast v hodinách,odevzdávání písemných úkolů v rámci semináře.
|
Doporučená literatura
|
-
Baym, N. et al. (2000). The Norton Anthology of American Literature. Vol. 1. New York.
-
High, P. (1993). An Outline of American Literature. London: Longman.
-
Procházka, Martin et. al. (2002). Lectures on American Literature. Praha.
-
Richard Ruland, a Malcolm Bradbury. (1997). Od puritanismu k postmodernismu. Praha.
|