Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Vstup firmy na mezinárodní trhy; obchodní smlouvy, mezinárodní obchodní operace a platební styk; variabilita účasti podniku na zahraničních trzích; kapitálové vstupy firem na zahraničních trzích; exportující a importující firmy: charakteristika specifik; elektronické obchodování; vázané operace (kompenzace, offsety, obchodování nehmotnými statky; kupní smlouva a její plnění; realizace konkrétního obchodního případu; tvorba ceny v mezinárodním obchodě, práva a povinnosti prodávajícího a kupujícího; předmět kupní smlouvy a její uzavření; dokumenty v mezinárodním obchodě; dodací lhůta a podmínka a platební podmínka, rizika obchodování na mezinárodním trhu a jejich pojištění.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Nácvik pohybových a pracovních dovedností
- Účast na výuce
- 6 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 15 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 15 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 30 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Absolvování disciplíny umožňuje studentům získat přehled o základních principech mezinárodního obchodu. Student se seznámí s fungováním mezinárodních trhů a jednotlivými fázemi obchodních operací. Cílem předmětu je rozvinout schopnosti studenta realizovat obchodní případ se zahraničím.
Schopnost realizovat obchodní případ se zahraničím.
|
Předpoklady
|
Je nutné absolvování předmětu Mezinárodní obchod 1 (KAE/MO1).
KAE/MO1
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Seminární práce
Kurz je zakončen zkouškou. Podmínkou pro ukončení studia je 70 % aktivní účast ve výuce. Úspěšné vykonání ústní zkoušky včetně diskuse o předložené seminární práci, forma: kombinovaná, hodnocení: známkou.
|
Doporučená literatura
|
-
BALAŠ, Vladimír, ŠTURMA, Pavel. (1997). Kurs mezinárodního ekonomického práva. C.H.Beck Praha.
-
Cihelková E. et al. (2004). Mezinárodní ekonomie. Oeconomia Praha.
-
JANATKA, František, et al. (2004). Obchod v rámci Evropské unie a obchodní operace mimo členské země EU. ASPI Praha.
-
Klínský P. (1998). Cvičení a příklady z ekonomiky mezinárodního obchodu : učebnice pro střední odborné a vyšší odborné školy a pro veřejnost. Fortuna Praha.
-
MACHKOVÁ, Hana, SATO, Alexej, ZAMYKALOVÁ, Miroslava. (2002). Mezinárodní obchod a marketing : praktická výkladová encyklopedie. Grada Publishing, Praha.
-
SVATOŠ, M. (2009). Zahraniční obchod. Teorie a praxe. Praha.
-
Zamykalová, M. (2003). Mezinárodní obchodní jednání. Praha: Professional Publishing.
|