Vyučující
|
-
Chovancová Miloslava, doc. Ing. CSc.
-
Kosina David, Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Identifikace marketingových problémů podporujících rozhodování Metody získávání údajů potřebných k řešení marketingových problémů a dodržování etiky při jejich sběru Klasifikace marketingového výzkumu Výzkum k identifikaci problému a k řešení problému Proces marketingového výzkumu Výzkum chování spotřebitele a segmentace Výzkum produktu a značky Výzkum propagace a marketingové komunikace Výzkum ceny Výzkum distribuce Online marketingový výzkum Cross-kulturní marketingový výzkum
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující práce ve skupinách
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 5 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 5 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 24 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
První přednáška kurzu se uskuteční v pátek 21.2.2025! Cíle: Cílem předmětu je pochopení významu marketingového výzkumu, jako důležité funkce marketingu. Studenti budou vědět, které metody a postupy použít ke zkoumání marketingu jako významné podnikové oblasti, i k výzkumu jednotlivých nástrojů marketingového mixu, stejně jako výzkumu chování spotřebitele. Sestavené marketingové analýzy, které vychází z relevantních, přesných, reálných, validních a aktuální informací marketingového výzkumu napomáhají podnikům zůstat konkurenceschopnými na trhu. Znalosti a dovednosti získané v tomto předmětu mohou napomoci studentům k rozvoji jejich kariéry v profesích souvisejících se všemi oblastmi marketingu.
Po absolvování předmětu studenti pochopí význam marketingového výzkumu pro řízení podnikového marketingu, budou schopni rozvíjet proces marketingového výzkumu podle požadovaných kroků, které vyústí v marketingové analýzy, a aplikovat výzkumné informace do obchodních procesů a postupů. Studenti budou vědět, jak shromažďovat primární a sekundární data, jak definovat skutečné problémy, jak sestavit dotazník a reportovat výsledky pro úspěšnou výkonnost společnosti na trzích
|
Předpoklady
|
Znalosti z předmětu Marketing 1
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Seminární práce, Písemný test
Zápočet Maximum pro zápočet 50 bodů Minimum pro zisk zápočtu 40 bodů Zpracování zápočtového projektu na zadané téma 30 bodů Písemný test se ziskem 20 bodů. Podmínkou pro získání zápočtu je odevzdání projektu v řádném termínu a zisk nejméně 20 bodů. Celkové hodnocení pro získání zápočtu: Maximum pro získání zápočtu (30 bodů/projekt + 20 bodů písemný test) = 50 bodů Minimum pro získání zápočtu (20 bodů/projekt + 20 bodů/písemný test) = 40 bodů
|
Doporučená literatura
|
-
BRACE, I. Questionnaire Design: How to Plan, Structure and Write Survey Material for Effective Market Research. Kogan Page. 2013.
-
JAKUBÍKOVÁ, D. Strategický marketing ? strategie a trendy. Praha: Grada. 2013.
-
Kotler, P., & Armstrong, G. Principles of Marketing. Pearson ed. 2017.
-
TAHAL, R. a kol. Marketingový výzkum: postupy, metody, trendy. Praha: Grada. 2017.
|