Vyučující
|
-
Chovancová Miloslava, doc. Ing. CSc.
-
Kosina David, Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Identifikace marketingových problémů podporujících rozhodování Metody získávání údajů potřebných k řešení marketingových problémů a dodržování etiky při jejich sběru Klasifikace marketingového výzkumu Výzkum k identifikaci problému a k řešení problému Proces marketingového výzkumu Výzkum chování spotřebitele a segmentace Výzkum produktu a značky Výzkum propagace a marketingové komunikace Výzkum ceny Výzkum distribuce Online marketingový výzkum Cross-kulturní marketingový výzkum
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující práce ve skupinách
- Semestrální práce
- 24 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 12 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 8 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 20 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
První přednáška kurzu se uskuteční v pátek 21.2.2025! Cíle: Cílem předmětu je pochopení významu marketingového výzkumu, jako důležité funkce marketingu. Studenti budou vědět, které metody a postupy použít ke zkoumání marketingu jako významné podnikové oblasti, i k výzkumu jednotlivých nástrojů marketingového mixu, stejně jako výzkumu chování spotřebitele. Sestavené marketingové analýzy, které vychází z relevantních, přesných, reálných, validních a aktuální informací marketingového výzkumu napomáhají podnikům zůstat konkurenceschopnými na trhu. Znalosti a dovednosti získané v tomto předmětu mohou napomoci studentům k rozvoji jejich kariéry v profesích souvisejících se všemi oblastmi marketingu.
Po absolvování předmětu studenti pochopí význam marketingového výzkumu pro řízení podnikového marketingu, budou schopni rozvíjet proces marketingového výzkumu podle požadovaných kroků, které vyústí v marketingové analýzy, a aplikovat výzkumné informace do obchodních procesů a postupů. Studenti budou vědět, jak shromažďovat primární a sekundární data, jak definovat skutečné problémy, jak sestavit dotazník a reportovat výsledky pro úspěšnou výkonnost společnosti na trzích
|
Předpoklady
|
Znalosti z předmětu Marketing 1
KAE/MK1
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Dotazník, Seminární práce, Písemný test
Zápočet Maximum pro zápočet: 30 bodů Minimum pro zisk zápočtu: 20 bodů Zpracování zápočtového projektu na zadané téma 30 bodů Podmínkou pro získání zápočtu je odevzdání projektu v řádném termínu a zisk nejméně 20 bodů. Zkouška: kombinovaná (písemná a/nebo ústní forma) Maximum 70 bodů Minimum 40 bodů Podmínkou pro připuštění ke zkoušce je zisk zápočtu za zimní i letní semestr. Celkové hodnocení předmětu Maximum (zápočet LS /30 bodů/ + zkouška LS /70 bodů/) 100 bodů Minimum (min. zápočet LS /20 bodů/ + min. zkouška LS /40 bodů/) 60 bodů
|
Doporučená literatura
|
-
BRACE, I. Questionnaire Design: How to Plan, Structure and Write Survey Material for Effective Market Research. Kogan Page Lim. 2013.
-
JAKUBÍKOVÁ, D. Strategický marketing ? strategie a trendy. Praha; Grada. 2013.
-
Kotler, P., & Armstrong, G. Principles of Marketing. Pearson ed. 2017.
-
TAHAL, R. a kol. Marketingový výzkum: postupy, metody, trendy. Praha: Grada. 2017.
|