Předmět: Marketing 2

« Zpět
Název předmětu Marketing 2
Kód předmětu KAE/MK2
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Chovancová Miloslava, doc. Ing. CSc.
  • Kosina David, Ing. Ph.D.
Obsah předmětu
Identifikace marketingových problémů podporujících rozhodování Metody získávání údajů potřebných k řešení marketingových problémů a dodržování etiky při jejich sběru Klasifikace marketingového výzkumu Výzkum k identifikaci problému a k řešení problému Proces marketingového výzkumu Výzkum chování spotřebitele a segmentace Výzkum produktu a značky Výzkum propagace a marketingové komunikace Výzkum ceny Výzkum distribuce Online marketingový výzkum Cross-kulturní marketingový výzkum

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující práce ve skupinách
  • Semestrální práce - 24 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 12 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 8 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku - 20 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 26 hodin za semestr
Výstupy z učení
První přednáška kurzu se uskuteční v pátek 21.2.2025! Cíle: Cílem předmětu je pochopení významu marketingového výzkumu, jako důležité funkce marketingu. Studenti budou vědět, které metody a postupy použít ke zkoumání marketingu jako významné podnikové oblasti, i k výzkumu jednotlivých nástrojů marketingového mixu, stejně jako výzkumu chování spotřebitele. Sestavené marketingové analýzy, které vychází z relevantních, přesných, reálných, validních a aktuální informací marketingového výzkumu napomáhají podnikům zůstat konkurenceschopnými na trhu. Znalosti a dovednosti získané v tomto předmětu mohou napomoci studentům k rozvoji jejich kariéry v profesích souvisejících se všemi oblastmi marketingu.
Po absolvování předmětu studenti pochopí význam marketingového výzkumu pro řízení podnikového marketingu, budou schopni rozvíjet proces marketingového výzkumu podle požadovaných kroků, které vyústí v marketingové analýzy, a aplikovat výzkumné informace do obchodních procesů a postupů. Studenti budou vědět, jak shromažďovat primární a sekundární data, jak definovat skutečné problémy, jak sestavit dotazník a reportovat výsledky pro úspěšnou výkonnost společnosti na trzích
Předpoklady
Znalosti z předmětu Marketing 1
KAE/MK1

Hodnoticí metody a kritéria
Ústní zkouška, Dotazník, Seminární práce, Písemný test

Zápočet Maximum pro zápočet: 30 bodů Minimum pro zisk zápočtu: 20 bodů Zpracování zápočtového projektu na zadané téma 30 bodů Podmínkou pro získání zápočtu je odevzdání projektu v řádném termínu a zisk nejméně 20 bodů. Zkouška: kombinovaná (písemná a/nebo ústní forma) Maximum 70 bodů Minimum 40 bodů Podmínkou pro připuštění ke zkoušce je zisk zápočtu za zimní i letní semestr. Celkové hodnocení předmětu Maximum (zápočet LS /30 bodů/ + zkouška LS /70 bodů/) 100 bodů Minimum (min. zápočet LS /20 bodů/ + min. zkouška LS /40 bodů/) 60 bodů
Doporučená literatura
  • BRACE, I. Questionnaire Design: How to Plan, Structure and Write Survey Material for Effective Market Research. Kogan Page Lim. 2013.
  • JAKUBÍKOVÁ, D. Strategický marketing ? strategie a trendy. Praha; Grada. 2013.
  • Kotler, P., & Armstrong, G. Principles of Marketing. Pearson ed. 2017.
  • TAHAL, R. a kol. Marketingový výzkum: postupy, metody, trendy. Praha: Grada. 2017.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Francouzská filologie se specializací na aplikovanou ekonomii (2021) Kategorie: Filologické vědy 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Ruština se zaměřením na hospodářsko-právní a turistickou oblast (2015) Kategorie: Filologické vědy 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Francouzská filologie se specializací na aplikovanou ekonomii (2019) Kategorie: Filologické vědy 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Korejština pro hospodářskou praxi (2015) Kategorie: Filologické vědy 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Aplikovaná ekonomická studia (2015) Kategorie: Ekonomie 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní