Vyučující
|
-
Kosina David, Ing. Ph.D.
-
Chovancová Miloslava, doc. Ing. CSc.
|
Obsah předmětu
|
Úvod do marketingu. Role marketingu v ekonomice Vývojové fáze marketingu Strategické plánování a marketingový proces Marketingové prostředí, etika a sociální odpovědnost Chování zákazníka Segmentace a segmentační přístupy Produkt a produktové strategie Cena a cenové strategie. Distribuce a distribuční proces Integrovaná marketingové komunikace CRM - řízení vztahu se zákazníky Nové trendy v marketingu
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 4 hodiny za semestr
- Semestrální práce
- 20 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 10 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
První přednáška/cvičení kurzu se uskuteční v pátek 27.9.2024 Předmět seznamuje studenty s pojetím marketingu jako moderní koncepce řízení organizace a činností. Objasňuje význam a postavení marketingu ve strukturách organizace, obsah a nástroje moderního marketingu. Student si osvojí pojmy z oblasti marketingu včetně jejich vzájemných vztahů a vazeb, bude schopen definovat podstatu marketingu, pojetí a význam tvorby a realizace kvalitní marketingové koncepce pro potřebu řízení každé organizace. Seznámí se s vnitřním a vnějším prostředím ovlivňujícím fungování každé organizace, marketingovým pojetím trhu a jeho členěním, marketingovým informačním systémem, chováním spotřebitelů, základními částmi marketingového mixu a s významem strategického marketingového řízení organizace v podmínkách rozvinuté tržní ekonomiky.
Orientace v definicích a v obsahu základních pojmů, podmínek a cílů marketingu, včetně jeho vývoje.
|
Předpoklady
|
Nejsou stanoveny zvláštní předpoklady.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Seminární práce, Písemný test
Semestrální projekt Podmínkou pro získání zápočtu je odevzdání projektu v řádném termínu..
|
Doporučená literatura
|
-
KARLÍČEK, M. (2013). Základy marketingu. Praha: Grada.
-
KOTLER, Philip, KELLER, Kevin Lane. (2013). Marketing management.. Praha: Grada.
-
KOUDELKA, J. (2018). Spotřebitelé a marketing.. C. H. Beck.
-
PERREAULT, W. D. , McCARTHY, E.J. (2002). Basic Marketing. McGraw-Hill.
-
SOLOMON, M. R. , MARSHALL, G. W., STUART, E.W. (2006). Marketing očima světových manažerů. Brno: Computer Press.
|