Vyučující
|
-
Müller Michal, Mgr. Ph.D. et Ph.D.
-
Kubátová Jaroslava, doc. Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Management 2 je druhou částí dvousemestrálního kurzu. Cílem předmětu je rozvíjet znalosti základů managementu v prostředí organizace a umožnit hlubší i širší pochopení struktur, vazeb a procesů v ní samotné i ve vztahu k jejímu okolí. Témata výuky: 1) Přednáška: Management rizika 2) Cvičení: Katalog rizik; význam řízení rizik; přístupy k riziku 3) Přednáška: Strategický management 1 (strategický cyklus, strategické přístupy) 4) Cvičení: Porterův model pěti konkurenčních sil 5) Přednáška Strategický management 2 (metody a techniky strategického managementu, podnikatelský plán) 6) Cvičení: Strategická hra, úvod do teorie her 7) Přednáška: Globalizace; management změn a inovace; CRM - řízení vztahů se zákazníky; identita firmy 8) Cvičení: Případová studie - řízení vztahů se zákazníky 9) Přednáška: Procesní přístup; management znalostí 10) Cvičení: Případová studie - procesní řízení 11) Přednáška: Aktuální trendy a výzvy v managementu 12) Cvičení: Diskuze - výzvy managmentu 13) Zkouškový test
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Příprava na zkoušku
- 25 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 25 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 25 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je rozvíjet znalosti základů managementu v prostředí organizace a umožnit hlubší i širší pochopení struktur, vazeb a procesů v ní samotné i ve vztahu k jejímu okolí.
Student zná teorii managementu v širších souvislostech. Rozumí různým manažerským přístupům a je schopen na ně správně reagovat. Dokáže řídit menší tým spolupracovníků.
|
Předpoklady
|
Znalosti z kurzu Management 1.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška, Analýza výkonů studenta
Docházka na seminářích/cvičeních a úspěšné zvládnutí závěrečného písemného testu. Rozsah testu a kritéria hodnocení odpovídají udělované atestaci a počtu kreditů za kurz.
|
Doporučená literatura
|
-
Blažek, L. (2011). Management: organizování, rozhodování, ovlivňování. Praha: Grada.
-
Drucker, P. F. (2000). Výzvy managementu pro 21. století. Praha: Management Press.
-
Duhaime, I. M. Strategic Management: State of the field and its future. Oxford University Press.
-
Dyer, J. et al. Strategic management: Concepts and cases. Wiley..
-
Fatouretchi, M. The art of CRM: Proven strategies for modern customer relationship management. Packt Publishing..
-
Hill, L.A. New manager development for the 21st century. The Academy of Management Executive, 18(3), 121-126. https://doi.org/10.5465/AME.2004.14776182..
-
Porter, M.E. The five competitive forces that shape strategy. Harvard Business Review, 86(1), 78-137..
-
Váchal, J., Vochozka M. Podnikové řízení. Grada..
-
Veber, J. (2009). Základy, moderní manažerské přístupy, výkonnost a prosperita. Praha.
|