Předmět: Marketingové komunikace

« Zpět
Název předmětu Marketingové komunikace
Kód předmětu KAE/MAKP
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Chovancová Miloslava, doc. Ing. CSc.
  • Kosina David, Ing. Ph.D.
Obsah předmětu
Témata výuky: 1. Integrace marketingových komunikací 2. Komunikační strategie 3. Reklama 4. Osobní prodej 5. Podpora prodeje 6. PR - vztahy s veřejností 7. PR a řízení krizových situací 8. Sponzoring 9. Direct marketing 10. Sociální sítě a influencer marketing 11. Další trendy v marketingových komunikacích

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
  • Semestrální práce - 10 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 26 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 24 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 15 hodin za semestr
Výstupy z učení
Marketingové komunikace je termín pro obor zabývající se komunikací komerčních i nekomerčních sdělení na trhu pomocí marketingových komunikačních prostředků. Cílem předmětu je seznámit studenty s teorií základních forem marketingových komunikací. V průběhu studia budou studenti seznámeni s pojmy jako je reklama, osobní prodej, podpora prodeje, vztahy s veřejností a mnohé další. Kurz je zaměřen na praktické využití všech marketingových nástrojů. Studenti budou v průběhu studia řešit případové studie a aktivně se podílet na vyučování.
Student se po absolvování kurzu orientuje v základních pojmech marketingových komunikací. Je způsobilý pochopit základní operace kreativních oblastí marketingových komunikací, zná nástroje a prostředky používané v marketingových komunikací, stejně tak má základní znalosti pro tvorbu komunikačních strategií.
Předpoklady
Nejsou stanoveny zvláštní předpoklady.

Hodnoticí metody a kritéria
Písemná zkouška, Seminární práce

Absolvování písemného testu s účastí ve vypsaném termínu je podmínkou získání zápočtu zároveň s aktivní účastí na seminářích. Minimální hranice pro hodnocení "uspěl" je 60% ze stanoveného maxima dosažitelnosti bodů. V průběhu semestru budou studenti zpracovávat seminární práci na téma, které bude stanoveno v první hodině. Studium probíhá s využitím e-learningového prostředí Moodle. Studenti se do Moodle přihlásí podle návodu na www.kae.cz
Doporučená literatura
  • Cialdini, R.B. (2012). Zbraně vlivu: Manipulativní techniky a jak se jim bránit. Brno: Jan Melvil Publishing s.r.o.
  • Foret, M. (2003). Marketingová komunikace. Brno: Computer Press.
  • PELSMACKER, P., GEUENS, M., BERGH, J. (2003). Marketingová komunikace. Praha: Grada.
  • Přikrylová, J. et al. Moderní marketingová komunikace: 2., zcela přepracované vydání. Grada. I.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Ekonomicko-manažerská studia (2023) Kategorie: Ekonomie 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní