Předmět: Marketing Communications

« Zpět
Název předmětu Marketing Communications
Kód předmětu KAE/MAC
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Kosina David, Ing. Ph.D.
  • Chovancová Miloslava, doc. Ing. CSc.
Obsah předmětu
- Základní pojmy komunikačního procesu - Reklama - Osobní prodej - Podpora prodeje - PR - vztahy s veřejností - Sponzoring - Direct marketing - Komunikační strategie - Nové trendy v marketingových komunikacích

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
  • Účast na výuce - 24 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 40 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 10 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 26 hodin za semestr
Výstupy z učení
První přednáška kurzu se uskuteční v ve středu 2. října 2024 Marketingové komunikace je termín pro obor zabývající se komunikací komerčních i nekomerčních sdělení na trhu pomocí marketingových komunikačních prostředků. Cílem předmětu je seznámit studenty s teorií základních forem marketingových komunikací. V průběhu studia budou studenti seznámeni s pojmy jako je reklama, osobní prodej, podpora prodeje, vztahy s veřejností a mnohé další. Kurz je zaměřen na praktické využití všech marketingových nástrojů. Studenti budou v průběhu studia řešit případové studie a aktivně se podílet na vyučování.
Student se po absolvování kurzu orientuje v základních pojmech marketingových komunikací. Je způsobilý pochopit základní operace kreativních oblastí marketingových komunikací, zná nástroje a prostředky používané v marketingových komunikací, stejně tak má základní znalosti pro tvorbu komunikačních strategií.
Předpoklady
Nejsou stanoveny zvláštní předpoklady.

Hodnoticí metody a kritéria
Písemná zkouška, Seminární práce

V průběhu semestru budou studenti zpracovávat seminární práci na téma, které bude stanoveno v první hodině. Odevzdání práce v termínu je předpokladem pro udělení zápočtu.
Doporučená literatura
  • & Bačuvčík, R. (2010). Žena a muž v marketingové komunikaci. Zlín: Verbum.
  • Bernays, E. L. (2011). Crystallizing Public Opinion. London.
  • DU PLESSIS, Erik. (2005). The advertised mind: groundbreaking insights into how our brains respond to advertising. Kogan Page Publishers.
  • Foret, M. (2003). Marketingová komunikace. Brno: Computer Press.
  • Osvaldová, B., & Halada, J. (2007). Praktická encyklopedie žurnalistiky a marketingové komunikace. Praha: Nakladatelství Libri.
  • PELSMACKER, P., GEUENS, M., BERGH, J. (2005). Foundations of Marketing Communications: A European Perspective. New York: Financial Times/Prentice Hall.
  • PELSMACKER, P., GEUENS, M., BERGH, J. (2003). Marketingová komunikace. Praha: Grada.
  • PERCY, Larry. (2014). Strategic integrated marketing communications. London: Routledge.
  • WILCOX, Dennis L, Glen T CAMERON a Bryan H REBER. (2014). Public relations: strategies and tactics. New York: Pearson.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr