Předmět: Marketing pro editory 1

« Zpět
Název předmětu Marketing pro editory 1
Kód předmětu KAE/EMK1
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Chovancová Miloslava, doc. Ing. CSc.
  • Kosina David, Ing. Ph.D.
Obsah předmětu
Úvod do marketingu. Role marketingu v ekonomice Vývojové fáze marketingu Strategické plánování a marketingový proces Marketingové prostředí, etika a sociální odpovědnost Chování zákazníka Segmentace a segmentační přístupy Produkt a produktové strategie Cena a cenové strategie. Distribuce a distribuční proces Integrovaná marketingové komunikace CRM - řízení vztahu se zákazníky Nové trendy v marketingu

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Aktivizující práce ve skupinách
  • Domácí příprava na výuku - 20 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 26 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 20 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 24 hodin za semestr
Výstupy z učení
Předmět seznamuje studenty s pojetím marketingu jako moderní koncepce řízení organizace a činností. Objasňuje význam a postavení marketingu ve strukturách organizace, obsah a nástroje moderního marketingu. Student si osvojí pojmy z oblasti marketingu včetně jejich vzájemných vztahů a vazeb, bude schopen definovat podstatu marketingu, pojetí a význam tvorby a realizace kvalitní marketingové koncepce pro potřebu řízení každé organizace. Seznámí se s vnitřním a vnějším prostředím ovlivňujícím fungování každé organizace, marketingovým pojetím trhu a jeho členěním, marketingovým informačním systémem, chováním spotřebitelů, základními částmi marketingového mixu a s významem strategického marketingového řízení organizace v podmínkách rozvinuté tržní ekonomiky.
Orientace v definicích a v obsahu základních pojmů, podmínek a cílů marketingu, včetně jeho vývoje.
Předpoklady
Nejsou stanoveny zvláštní předpoklady.

Hodnoticí metody a kritéria
Seminární práce, Písemný test

Semestrální projekt Zápočtový test Podmínkou pro získání zápočtu je odevzdání projektu v řádném termínu a zápočtového testu v řádném termínu.
Doporučená literatura
  • KOTLER, Philip, KELLER, Kevin Lane. (2013). Marketing management.. Praha.
  • KOUDELKA, J. (2018). Spotřebitelé a marketing. C. H. Beck.
  • PERREAULT, W. D. , McCARTHY, E.J. (2022). Basic Marketing. McGraw-Hill.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Česká filologie se zaměřením na editorskou práci ve sdělovacích prostředcích (2019) Kategorie: Filologické vědy - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Česká filologie se zaměřením na editorskou práci ve sdělovacích prostředcích (2025) Kategorie: Filologické vědy - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -