Vyučující
|
-
Ramešová Andrea, Mgr.
-
Pazderová Sabina, PhDr.
|
Obsah předmětu
|
Seznamovací aktivity do první hodiny Motivace studentů, demotivace Praktické aktivity pro různé učební styly a typy inteligence Management hodiny (atmosféra, disciplína, mateřský a cizí jazyk, práce ve dvojicích a skupinách), plánování hodiny Hodnocení studentů, oprava chyb a zpětná vazba Učebnice Internetové zdroje a jejich využití v hodinách Plus jakékoli téma, které navrhnou sami studenti
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Demonstrace, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Aktivizující práce ve skupinách
- Domácí příprava na výuku
- 40 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 40 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 20 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
KURZ JE URČEN PRO STUDENTY MAGISTERSKÉHO STUDIA. Kurz je úvodem do výuky angličtiny jako cizího jazyka a rozvíjí povědomí o současných trendech v oblasti výuky cizích jazyků. Kurz se formou přednášek, diskusí, seminářů a praktických aktivit zabývá vzdělávacím kontextem, ve kterém se angličtina vyučuje. Kurz se také zaměří na metody a materiály, které studenti mohou později využít ve své praxi. Kurz se zabývá tématy z oblasti výuky angličtiny dětí, teenagerů a dospělých. Cílem je, aby si studenti osvojili základní kompetence v oblasti výuky angličtiny. Studenti si v průběhu semestru vytvoří banku cvičení a aktivit pro svou vlastní praxi a ke každému probíranému tématu bude na Moodlu k dispozici přehledný materiál pro ty, kteří se o tématu chtějí dozvědět víc. DO KURZU SE MOHOU PŘIHLÁSIT STUDENTI NEZÁVISLE NA TOM, ZDA SI ZAPSALI NEBO V BUDOUCNU PLÁNUJÍ ZAPSAT PŘEDMĚT MTD2. V kurzu MTD1 a MTD2 se budou probírat jiná témata a dělat jiné aktivity.
Studenti získají teoretické znalosti a praktické dovednosti z oblasti metodiky angličtiny. Nově získané kompetence v oblasti praktické výuky angličtiny si vyzkouší prostřednictvím výstupů v hodinách.
|
Předpoklady
|
Znalost angličtiny (C1+)
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Systematické pozorování studenta, Hospitace
80 % účast na výuce (2 povolené absence = 2x 90 minut) aktivní účast v diskuzích a aktivitách splnění zadaných úkolů (např. přípravy hodin, výstupy [microteaching], aktivity), úkoly jsou povinné i v případě absence v hodině ZAPSAT SI PŘEDMĚT KAA/MTD1, POKUD STUDENT V RÁMCI STUDIA UČITELSKÉ ZPŮSOBILOSTI ABSOLVUJE PŘEDMĚT ICV/DIAJ1, NENÍ MOŽNÉ. Kurzy MTD1 a DIAJ1 mají totožnou náplň.
|
Doporučená literatura
|
-
Harmer, J. (2007). The Practice of English Language Teaching. Fourth Edition. Book with DVD. Harlow: Longman.
-
HARMER, J. (2011). The Practice of English Language Teaching. Harlow.
-
Hedge, T. (2000). Teaching and Learning in the Language Classroom. Oxford.
-
Kerr, P. (2014). Translation and own-language activities.
-
Lightbown, P., Spada, N.M. (2013). How languages are learned 4th edition.
-
Nováčková, J. (2016). Mýty ve vzdělávání. Kroměříž: Spirála, 4. vydání.
-
Robert Čapek. (2018). Moderní didaktika.
-
Scrivener, J. (1994). Learning Teaching. Heinemann.
-
Seymour, D., & Popova, M. (2003). 700 classroom activities: conversation, functions, grammar, vocabulary. Oxford: Macmillan.
-
Ur, P. (2012). A Course in English Language Teaching. Cambridge: Cambridge University Press.
|