Předmět: Teaching Methodology 1

« Zpět
Název předmětu Teaching Methodology 1
Kód předmětu KAA/MTD1
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Ramešová Andrea, Mgr.
  • Pazderová Sabina, PhDr.
Obsah předmětu
Seznamovací aktivity do první hodiny Motivace studentů, demotivace Praktické aktivity pro různé učební styly a typy inteligence Management hodiny (atmosféra, disciplína, mateřský a cizí jazyk, práce ve dvojicích a skupinách), plánování hodiny Hodnocení studentů, oprava chyb a zpětná vazba Učebnice Internetové zdroje a jejich využití v hodinách Plus jakékoli téma, které navrhnou sami studenti

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Demonstrace, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Aktivizující práce ve skupinách
  • Domácí příprava na výuku - 40 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 40 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 20 hodin za semestr
Výstupy z učení
KURZ JE URČEN PRO STUDENTY MAGISTERSKÉHO STUDIA. Kurz je úvodem do výuky angličtiny jako cizího jazyka a rozvíjí povědomí o současných trendech v oblasti výuky cizích jazyků. Kurz se formou přednášek, diskusí, seminářů a praktických aktivit zabývá vzdělávacím kontextem, ve kterém se angličtina vyučuje. Kurz se také zaměří na metody a materiály, které studenti mohou později využít ve své praxi. Kurz se zabývá tématy z oblasti výuky angličtiny dětí, teenagerů a dospělých. Cílem je, aby si studenti osvojili základní kompetence v oblasti výuky angličtiny. Studenti si v průběhu semestru vytvoří banku cvičení a aktivit pro svou vlastní praxi a ke každému probíranému tématu bude na Moodlu k dispozici přehledný materiál pro ty, kteří se o tématu chtějí dozvědět víc. DO KURZU SE MOHOU PŘIHLÁSIT STUDENTI NEZÁVISLE NA TOM, ZDA SI ZAPSALI NEBO V BUDOUCNU PLÁNUJÍ ZAPSAT PŘEDMĚT MTD2. V kurzu MTD1 a MTD2 se budou probírat jiná témata a dělat jiné aktivity.
Studenti získají teoretické znalosti a praktické dovednosti z oblasti metodiky angličtiny. Nově získané kompetence v oblasti praktické výuky angličtiny si vyzkouší prostřednictvím výstupů v hodinách.
Předpoklady
Znalost angličtiny (C1+)

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta, Systematické pozorování studenta, Hospitace

80 % účast na výuce (2 povolené absence = 2x 90 minut) aktivní účast v diskuzích a aktivitách splnění zadaných úkolů (např. přípravy hodin, výstupy [microteaching], aktivity), úkoly jsou povinné i v případě absence v hodině ZAPSAT SI PŘEDMĚT KAA/MTD1, POKUD STUDENT V RÁMCI STUDIA UČITELSKÉ ZPŮSOBILOSTI ABSOLVUJE PŘEDMĚT ICV/DIAJ1, NENÍ MOŽNÉ. Kurzy MTD1 a DIAJ1 mají totožnou náplň.
Doporučená literatura
  • Harmer, J. (2007). The Practice of English Language Teaching. Fourth Edition. Book with DVD. Harlow: Longman.
  • HARMER, J. (2011). The Practice of English Language Teaching. Harlow.
  • Hedge, T. (2000). Teaching and Learning in the Language Classroom. Oxford.
  • Kerr, P. (2014). Translation and own-language activities.
  • Lightbown, P., Spada, N.M. (2013). How languages are learned 4th edition.
  • Nováčková, J. (2016). Mýty ve vzdělávání. Kroměříž: Spirála, 4. vydání.
  • Robert Čapek. (2018). Moderní didaktika.
  • Scrivener, J. (1994). Learning Teaching. Heinemann.
  • Seymour, D., & Popova, M. (2003). 700 classroom activities: conversation, functions, grammar, vocabulary. Oxford: Macmillan.
  • Ur, P. (2012). A Course in English Language Teaching. Cambridge: Cambridge University Press.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Angličtina se zaměřením na tlumočení a překlad (2024) Kategorie: Filologické vědy - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Anglická filologie minor (2019) Kategorie: Filologické vědy 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: -
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Anglická filologie maior (2024) Kategorie: Filologické vědy 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: -
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Anglická filologie (2024) Kategorie: Filologické vědy 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: -
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Anglická filologie minor (2024) Kategorie: Filologické vědy 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: -
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): English Philology (2020) Kategorie: Filologické vědy 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: -
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Anglická filologie (2019) Kategorie: Filologické vědy 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: -
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Angličtina se zaměřením na tlumočení a překlad (2019) Kategorie: Filologické vědy - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Anglická filologie maior (2019) Kategorie: Filologické vědy 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: -