Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
KURZ DI1 MÁ JINÝ OBSAH NEŽ KURZ DI2 A STUDENTI SI MOHOU KURZY ZAPSAT V JAKÉMKOLI POŘADÍ. Aktivity do první hodiny Aktivity pro práci ve dvojicích a skupinách Učebnice Internetové zdroje a aktivity do hodin angličtiny Motivace Management výuky: atmosféra, disciplína, práce ve dvojicích a skupinách, použití mateřštiny v hodinách angličtiny Plus jakékoli téma, které navrhnou sami studenti
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Demonstrace, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Domácí příprava na výuku
- 30 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 40 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 5 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu English Methodology neboli Úvod do didaktiky anglického jazyka DI1 je seznámit studenty se základními principy výuky anglického jazyka. Předmět je určen studentům, kteří vyučují angličtinu, nebo chtějí vyučovat angličtinu v průběhu studia, ale nemají žádnou teoretickou, ani praktickou přípravu, ale i těm, kteří by si to v hodinách didaktiky chtěli vyzkoušet. Studenti získají především praktické dovednosti pro plánování vlastní výuky a schopnost analyzovat výukové materiály a svou vlastní výuku. Během kurzu si také vytvoří banku cvičení, jazykových her a praktických aktivit, ze kterých budou moci čerpat v průběhu své učitelské praxe. Absolventi kurzu budou schopni lépe porozumět současným trendům didaktiky anglického jazyka a zkvalitnit svou výuku. V magisterském studiu navazují na tyto kurzy další volitelné kurzy pod kódy MTD1 a MTD2, které se otevírají v zimním i letním semestru.
Studenti získají především praktické dovednosti z oblasti výuky angličtiny. Nově získané kompetence v oblasti praktické výuky angličtiny si vyzkouší prostřednictvím aktivit, analýzy materiálů a výstupů v hodinách.
|
Předpoklady
|
Znalost angličtiny na úrovni B2+.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Systematické pozorování studenta, Hospitace
80 % účast na výuce (maximálně 2 absence = 2x 90 minut) aktivní účast v diskuzích a aktivitách splnění zadaných úkolů (např. přípravy hodin, výstupy [microteaching], aktivity), úkoly jsou povinné i v případě absence v hodině
|
Doporučená literatura
|
-
Čapek, Robert. (2015). Moderní didaktika: lexikon výukových a hodnoticích metod. Praha: Grada.
-
Harmer, J. (1998). How to Teach English. Longman.
-
Hedge, T. (2000). Teaching and Learning in the Language Classroom. Oxford.
-
Lightbown, P., Spada, N.M. (2013). How languages are learned 4th edition.
-
Nováčková, J. (2016). Mýty ve vzdělávání. Kroměříž: Spirála, 4. vydání.
-
Srivener, J. (2010). Teaching English Grammar.
-
UNDERWOOD, Mary. (1987). Effective Class Management. Harlow.
-
Ur, P. (2012). A Course in English Language Teaching. Cambridge: Cambridge University Press.
|