Předmět: Cultural Geography of USA

« Zpět
Název předmětu Cultural Geography of USA
Kód předmětu KAA/AS3G
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Sazanovych Larysa, doc. Ph.D.
  • Livingstone David, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
-středoatlantické státy -Nová Anglie -státy velkých jezer -státy jižního pomezí -státy hlubokého Jihu -státy velkých plání -horské státy -pacifické státy -nekontinentální území USA For the course of Larrysa Sazenovych: Literature: Recommended. ABRAHAMS, Roger D., ed. Afro-American folktales: stories from Black traditions in the New World. New York: Pantheon Books, c1985, xxii, 327 s. ISBN 0394527550. BRONNER, Simon J. The Oxford handbook of American folklore and folklife studies. New York: Oxford University Press, 2018-, 1 online resource. Oxford handbooks online. ISBN 9780190840624. COFFIN, Tristram Potter, ed. Américán folkloré. Washington: Voice of America, 1980, viii, 325 s. GREENWAY, John, ed. Folklore of the Great West: selections from eighty-three years of the Journal of American folklore. California: American West Publishing Company, 1970, 453 s. EMRICH, Duncan. Folklore on the American Land. Boston: Little, Brown, 1972, xxvi. 707 s. ISBN 0316237213. PROPP, Vladimir Jakovlevič, WAGNER, Louis A., ed. Morphology of the folktale. 2nd ed. Přeložil Lurence SCOTT, autor úvodu Svatava PÍRKOVÁ, autor úvodu Alan DUNDES. Austin, Tex.: University of Texas Press, c1968, xxvi, 158 s. Research Center in Anthropology, Folklore, and Linguistics, 10. ISBN 978-0-292-78376-8. RENWICK R. de. V. Traditional Balladry In the United States of America: An Overview. Ballad mediations: Folksong Recovered, Represented, and Reimagined ed. by Roger de V. Renwick and Sigrid Rieuwerts. Trier: Wissenschaftlicher Verlag, 2006. P. 179-196. RENWICK R. de. V. The Oral Quality of a Printed Tradition Folk Ballads, Ethics, Moral Issues. Ed. Gábor Barna and Ildikó Kríza. Budapest: Akadémai Kiadó, 2002. P. 81-89. RENWICK R. de. V. Ballad. American Folklore : An Encyclopedia. Ed. by Jan Harold Brunvand. New-York & London: Garland Publishers, 1996. P. 57-61.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
  • Příprava na zápočet - 44 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 30 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 26 hodin za semestr
Výstupy z učení
Kurz poskytuje komplexní geograficko-historicko-kulturní přehled 50 států USA. For course of Laryssa Sazanovych: Cultural Geography of the USA: English-American Balladry Course Objectives: The course explores the geography of English-American folk balladry. By focusing on ballad culture, rather than simply ballad music itself, the course provides a forum for understanding the broader geographical conditions against which this musical form developed and improved. We will examine how folk music can aid in comprehending geographical concepts, such as cultural diffusion, environmental perception, and spatial organization. By exploring ballad themes, we will also consider the importance of folk ballads in the nurturing of morality characteristic of a certain area. No formal musical training is necessary to enroll in the course since it will focus on the lyrics and "context" of ballads ranging from American versions of Child ballads, broadside ballads, blues ballads, and sentimental ballads. Finally, we will take a look at the Folk Revival in the 20th century and attempt to compare modern environmental concepts and the building blocks of spatial thinking with traditional ones. Readings include selected primary and secondary documents.
Absolvent kurzu získá znalost amerických reálií, která usnadní další studium americké kultury a literatury.
Předpoklady
Zájem o americkou historii a kulturu, dobrá znalost angličtiny. The course does not presuppose any special knowledge or skills, though participants need to have English on minimal B2.

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta

docházka (max. 2 absence), četba, aktivní účast na seminářích, test For course of Laryssa Sazenovych: Requirements on students: Entrance knowledge of English: B2. 80% attendance 90 min a week during the whole semester. Active participation in classroom activities [discussions, argumentations]. Passing the final test in the form of a presentation on the assigned topic [compulsory attendance on date of presentation].
Doporučená literatura
  • Chafe, William H. (2007). The Unfinished Journey: America Since World War II. New York.
  • Maier, Pauline, Merritt Roe Smith, Alexander Keyssar, and Daniel Kevles. (2002). Inventing America: A History of the United States. Vol. 1.. New York.
  • Nash, Gary B., gen. ed. (2006). The American People : Creating a Nation and a Society. New York.
  • Peprník, Jaroslav. (2003). A Guide to the USA II.. Olomouc.
  • Peprník, Jaroslav. (2004). A Guide to the USA I.. Olomouc.
  • Urdan, Laurence, ed. (1996). The Timetables of American History. New York.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): English Philology (2020) Kategorie: Filologické vědy 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: -
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Anglická filologie (2019) Kategorie: Filologické vědy 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: -
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Angličtina se zaměřením na komunitní tlumočení a překlad minor (2019) Kategorie: Filologické vědy 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: -
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Anglická filologie maior (2019) Kategorie: Filologické vědy 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: -
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Angličtina se zaměřením na komunitní tlumočení a překlad maior (2019) Kategorie: Filologické vědy - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Angličtina se zaměřením na komunitní tlumočení a překlad (2019) Kategorie: Filologické vědy 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: -
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Anglická filologie (2015) Kategorie: Filologické vědy 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: -
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Anglická filologie maior (2024) Kategorie: Filologické vědy 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: -
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Anglická filologie minor (2024) Kategorie: Filologické vědy 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: -
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Anglická filologie (2024) Kategorie: Filologické vědy 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: -
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Anglická filologie minor (2019) Kategorie: Filologické vědy 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: -
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Anglická filologie (2015) Kategorie: Filologické vědy 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: -