Vyučující
|
-
Friedmann Mosche Peer, Mgr.
-
Uličná Lenka, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Prezentace v powerpointu jako náměty ke konverzaci (izraelské svátky, město v Izraeli, náboženství, populace), jejichž cílem je vytvořit narativ v cizím jazyce na příslušné úrovni, týká se zejména každodenních činností zasazených do širšího společenského kontextu. Dalším cílem prezentací je získávání vědomostí o kulturních reáliích Státu Izrael a průběhu každodenních situací a uvědomění se mezikulturních rozdílů. 2. Cvičení ve formě stolních her na slovesný systém, které mají za cíl procvičit všechny doposud probírané slovesné třídy v přítomném, minulém a budoucím čase 3. Hraní rolí, jehož cílem je upevnění gramatických struktur a slovní zásoby v moderní mluvené hebrejštině 4. Čtení a sumarizace lehkých autentických textů, které mají studentům přiblížit život a společenské dění v současném Izraeli 5. Aktivizace již naučených gramatických struktur v kontextu slangu a hovorové moderní hebrejštiny pomocí brainstormingu a clusteringu Klíčová témata probíraná v předmětu: izraelské kulturní reálie se zvláštním důrazem na aktuální společenský kontext
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
Schopnost používat moderní hebrejštinu orálně i písemně
Studenti jsou schopni jednat v každodenních situacích adekvátně prostředí (setkání se známými i neznámými lidmi, lehčí jednání na úřadech), jsou schopni použít adekvátní gramatické struktury, které jsou vhodné vzhledem k situaci, umějí používat nejběžnější slovesa v přítomném, minulém, a budoucím čase a mluvit o sobě, svém nejbližším okolí a srovnat ho s životem v Izraeli. Zvládají jednoduchým způsobem komunikovat v situacích, které vyžadují znalosti širšího společenského kontextu.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Systematické pozorování studenta
Aktivní účast v hodině, příprava na hodinu a adekvátní performance. Sestavení krátké (10 minut) prezentace na libovolné téma, které se prezentuje kolegům. Každý potom může klást otázky k prezentovanému, na které musí tázaný adekvátně reagovat.
|
Doporučená literatura
|
-
Doprovodné internetové stránky.
-
http://www.dictionary.co.il.
-
http://www.my-hebrew-dictionary.com.
-
http://www.safa-ivrit.org.
-
BOLOZSKY, SHMUEL. (2008). 501 Hebrew Verbs. Hauppauge.
-
ETZION, GIORE. (2009). The Routledge Introductory course in Modern Hebrew. Routledge, New York ? London .
-
CHAYAT, S., ISRAELI, S., KOBLINER, H.. (2007). Hebrew from Scratch (Ivrit min haHatchala). Jerusalem: Academon.
-
LAVY, JACOB. (1992). Langenscheidts Taschen-wörterbuch Hebräisch-Deutsch, Deutsch- Hebräisch. Berlin ? München .
-
LEVY, JA?ACOV. (1995). Oxford English ? Hebrew, Hebrew ? English Dictionary. Jerusalem.
|