Vyučující
|
-
Wittmannová Julie, Mgr. Ph.D.
-
Pelclová Jana, prof. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Nácvik pohybových a pracovních dovedností
- Příprava na zkoušku
- 20 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 20 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 20 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je seznámit studenta se základními pravidly a principy při výzkumu u seniorské populace a se subjektivními i objektivními metodami výzkumu v oblasti zdravého stárnutí.
Student by měl být schopen použít a vyhodnotit vybrané standardizované dotazníky pro seniorskou populaci zaměřené na kvalitu života (SQUALA, SEIQol, SF 12), spokojenost se životem (SwL), pohybovou aktivitu v rámci jednotlivých domén života (IPAQ long), subjektivně vnímané prostředí (NEWS-A), kognici aj. V kontextu pohybově aktivního životního stylu by se měl student orientovat v přístrojích pro monitoring pohybové aktivity, sedavého chování a spánku (krokoměry, akcelerometry, fitness náramky). Na základě znalostí světových doporučení pro pohybovou aktivitu seniorů, výzkumných studií a schopnosti interpretovat výsledky šetření by měl být student schopen doporučit optimální objem a intenzitu pohybového aktivity. Student by měl být schopen diagnostikovat a vysvětlit jednotlivé parametry tělesného složení. Dále by měl znát a umět aplikovat testové baterie pro zjištění úrovně zdatnosti seniorů (Senior fitness test), vyšetřit rovnováhu seniorů a zhodnotit riziko pádu.
|
Předpoklady
|
Základní znalosti z anatomie, fyziologie člověka a biomechaniky
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta, Systematické pozorování studenta
80% docházka, výzkumný projekt, zkouška.
|
Doporučená literatura
|
|