Název předmětu | Psycho-spirituální vývoj |
---|---|
Kód předmětu | ISZ/VYPSV |
Organizační forma výuky | Seminář |
Úroveň předmětu | Doktorský |
Rok studia | 2 |
Semestr | Zimní a letní |
Počet ECTS kreditů | 6 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinně-volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
V kursu bude problematika psycho-spirituálního vývoje pojednána z řady perspektiv, jimiž jsou: psychodynamický přístup (Washburn), humanistická a transpersonální psychologie (Rowan), Piagetovská genetická epistemologie (Fowler) a integrální přístup (Wilber). Teoretické modely budou vztaženy ke dvěma druhům praxe: 1) psychoterapii, 2) kontemplativní praxi. Budou ukázány paralely schémat psycho-spirituálního vývoje a některých tradičních "map" spirituální cesty (Terezie z Avily, Jan od Kříže, ad.). Zvláštní pozornost bude věnována koncepcím utváření spirituální inteligence (Fowler, Wilber).
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr |
---|