Studující: ? rozumí systému sociální pomoci a problematice dávek a výhod pro osoby se zdravotním postižením, je schopen základního sociálního poradenství, ? rozumí začlenění systému sociálních služeb do systému sociální ochrany, rozumí rolím jednotlivých aktérů, ? zná legislativu sociálních služeb, dokáže ji využívat na makro i mikroúrovni sociální práce, ? rozumí vývoji a pojetí kvality v sociálních službách, ? rozumí problematice standardů kvality sociálních služeb, umí je aplikovat v praxi, ? Rozumí významu a kritice managementu kvality sociálních služeb, ve své praxi dokáže tato hlediska účinně využívat, ? rozumí kontextu sociálních služeb, limitům a možnostem jejich působení, v tomto kontextu dokáže využívat nástroje a aktéry z jiných oblastí, zná aktuální trendy v sociálních službách, ? dokáže analyzovat kvalitu působení sociální služby, dokáže využívat znalosti ze souvisejících disciplín pro evaluaci sociální služby z hlediska naplnění jejího veřejného závazku a naplnění cílů sociální politiky, ? dokáže řešit případové situace klientů sociální práce s využitím nástrojů systémů sociální ochrany s důrazem na zplnomocnění klienta v řešení vlastní situace.
|