Vyučující
|
-
Meier Zdeněk, Mgr. Ing. Ph.D.
-
Kořínek Richard, Mgr.
-
Drábek Ivan, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
1. Orientace v tématu, současný stav, podoby partnerství (co je to partnerství školy a rodiny a komunity?), hledání společného vymezení pojmů, sladění představ a zkušeností skupiny, význam partnerství školy a rodiny - tvorba argumentů pro podporu a rozvoj partnerství, dopady současné praxe, sdílení zkušeností - skupinová práce, diskuze nad výsledky. 2. Práce s kazuistikami z různých škol, práce s modelovými komunikačními situacemi, důležitost umění vedení rozhovorů, asertivní komunikace, pravidla rovnocenné a partnerské spolupráce a komunikace. Role, kompetence a zodpovědnost školy; role a zodpovědnost rodičů, vzájemná očekávání - práce ve skupinách, diskuze, nácvik 3. Prezentace výsledků šetření v terénu, návrh projektů na změnu, formy spolupráce, doporučení a tipy pro školy 4. Prezentace šetření výsledků z terénu, závěrečná diskuze nad vybraným tématem, projektem.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Předmět studující seznamuje s problematikou partnerství školy, rodiny a komunity.
Studující budou umět v konkrétních podmínkách identifikovat vztah škola - rodina - komunita a vytvoří projekt pro rozvoj partnerství školy a rodiny.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Povinná účast a aktivita na seminářích.
|
Doporučená literatura
|
-
Felcmanová, Alena, M.A. a kolektiv Variant. Rodiče ? nečekaní spojenci. Jak rozvíjet partnerský dialog mezi školou a rodinou, Člověk v tísni, o.p.s., vzdělávací program Varianty, Praha 2013..
-
FEŘTEK, Tomáš. Rodiče vítáni. Praktický návod, jak usmířit rodiče a učitele našich dětí. Praha: Yinachi s. r. o., 2011..
-
HELUS, Zdeněk. Sociální psychologie pro pedagogy. Praha: Grada, 2007..
-
PECHÁČKOVÁ, Y. Komunikativní dovednosti učitele ve vztahu k rodičům. In: Sborník příspěvků z mezinárodní konference. Klíčové kompetence a jejich reflexe v přípravě učitelů primárního vzdělávání. Liberec 2010, s. 121-125..
-
PECHÁČKOVÁ, Yveta et al. Family and School ? Partners or Rivals? In ProcediaSocial and behavioral sciences. Elselvier, No 7 February 2014, s. 757 ? 763..
-
Vaníčková, Eva, Faierajzlová, Věra, Nejedlá, Marie, Jana Votavová. Škola přátelská dětem. Stručný průvodce manuálem UNICEF pohledem nejlepšího zájmu dětí. UK v Praze ? 3. LF, 2012..
|