Název předmětu | Raná péče |
---|---|
Kód předmětu | ISZ/KSRPE |
Organizační forma výuky | Seminář |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | 1 |
Semestr | Letní |
Počet ECTS kreditů | 2 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinně-volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Raná intervence - pojem zdraví, podmínky zdravého vývoje (bezpeční vztah, kontejnování, zrcadlení), koncepce, opatření, cíle Dítě se zdravotním postižením (postižení tělesné a smyslové) a znevýhodněním (chronická onemocnění) Rodina- přijetí dítěte se zdravotním znevýhodněním - smutek rodičů (oznámení diagnózy, zpracování) - vztahy v blízké a široké rodině (partnerské, sourozenecké, příbuzenské) Vyrovnání se rodiny ze situací- zdroje Potřeby rodiny Podpora rodiny Raná péče - jako soustava služeb pro ohrožené děti, děti se zdravotným postižením a jejich rodinám- výchovní a aktivizační činnosti, zprostředkování kontaktu, sociálně terapeutická činnost.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Student získá znalosti v oblasti práce s dítětem s postižením, ovlivňujícími faktory a prací s jeho nejbližším okolím. Dále se bude orientovat v oblasti systémů rané péče v ČR.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
Účast 75 % na seminářích. Prezenční výuka 16 hodin seminářů. Při větší absenci nebude předmět uzavřen jako splněný |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr |
---|