Vyučující
|
-
Vévodová Šárka, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Vymezení krize a traumatu. Krizová komunikace ve zdravotnictví. Zásady asertivního jednání. Umění vést rozhovor s klienty se zrakovým, sluchovým, mentálním postižením a klienty s omezením hybnosti. Zklidnění agresivního klienta. Rozhovor s úzkostným klientem, klientem s akutní stresovou reakcí, klientem v situaci úmrtí blízké osoby.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Předmět je koncipován jako teoreticko-praktický celek. Tvoří základ profesionálních znalostí a dovedností zdravotnického pracovníka při navazování kontaktu a získání důvěry klienta/pacienta a pro další účinnou a kvalitní péči o její individuální potřeby. Prohloubí u studentů znalosti o zásadách a dovednostech adekvátní komunikace s klienty, jejich rodinami, spolupracovníky a institucemi. Student získá základy pro komunikaci na různých úrovních sociálních vztahů. Získá základy profesního vystupování a chování. Rozumí verbálním i neverbálním projevům klientů v krizových situacích a dokáže s nimi vést rozhovor. Je schopen na ně reagovat na profesní úrovni. Hlavní důraz je kladen na praktické procvičování.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Plnění praktických úkolů k tématům z krizové komunikace vztahujících se k výkonu povolání. Forma zakončení předmětu bude upřesněna v průběhu semestru.
|
Doporučená literatura
|
-
Andršová, A. (2012). Psychologie a komunikace pro záchranáře. Praha: Grada.
-
BEDNAŘÍKOVÁ, I. (2006). Sociální komunikace. Olomouc: UP.
-
Honzák, R. (1999). Komunikační pasti v medicíně: praktický manuál komunikace lékaře s pacientem. Praha: Galén.
-
Kutnohorská, J., Cichá, M., & Goldmann, R. (2011). Etika pro zdravotně sociální pracovníky. Praha: Grada Publishing.
-
Musil, J. (2010). Sociální a mediální komunikace. Praha: Univerzita J. A. Komenského.
-
Venglářová, M., Mahrová, G. (2006). Komunikace pro zdravotní sestry. Praha: Grada Publishing.
|