Vyučující
|
-
Vévodová Šárka, Mgr. Ph.D.
-
Tomanová Jitka, PhDr. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Semináře: 1) Příprava edukačních projektů (informační a vzdělávací centrum FZV UP). Formální požadavky na úpravu projektů. Práce se studentskými projekty v informačním centru. 2) E-learningové možnosti edukace odborníků v praxi optometrie. Příprava e-learningových opor ke studiu OPTOMETRIE a k tvorbě e-learningových opor pro samostudium při přípravě na cvičení ve vybraných studijních předmětech. 3) Zásady didaktického zpracování odborných textů. Práce s textem. 4) Oponentura projektů a e-learningových opor. Metody vyhodnocování efektivity a kvality edukačních intervencí. 5) Elektronická knihovna, uvedení na portál FZV a portál PřF UP. 6) Veřejné prezentace. Cvičení: Dotváření edukačního projektu pro laiky. Vnitřní prezentace a oponentura. Korektura textů jednotlivých projektů. Volba textu k samostudiu v přípravě na cvičení v předmětech oboru Optometrie. Technické zpracování projektů - elearningu. Externí oponentury jednotlivých projektů- elearningu. Zpracování úloh pro samostudium. Příklady kontrolních cvičení. Příprava veřejných obhajob, spolupráce s odbornými konzultanty. Veřejná prezentace a obhajoba - oponentury jednotlivých projektů a e-learningových opor.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Demonstrace, Nácvik pohybových a pracovních dovedností, Pracovní činnosti (dílny), Grafické a výtvarné činnosti, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Studijní disciplína učí zrakového specialistu provádění edukačních intervencí u determinovaných i nedeterminovaných cílových skupin a u jednotlivců. Učí projektování speciálních edukačních modulů na profesionální úrovni s využitím pedagogických principů a metod.
Student je schopen aplikovat znalosti andragogiky vytvořením studijní opory pro dálkové vzdělávání optometristů. Student je schopen vytvořit e-learningový studijní text.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
HUM/ZED1
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta, Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce), Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární), Rozhovor, Rozbor portfolia studenta
Veřejné obhájení edukačního projektu, odevzdání jeho dokumentace
|
Doporučená literatura
|
-
BEDNAŘÍKOVÁ, I. (2007). Jak psát "distančně". Olomouc.
-
Beneš, P. (2019). Vyšetřovací metody v optometrii a interpretace jejich výsledků v praxi.. Praha: Grada.
-
Beneš, P. (2019). Zraková postižení. Behaviorální přístupy při edukaci s pomůckami. Praha: Grada.
-
Gulová, L., Šíp, R. (2013). Výzkumné metody v pedagogické praxi. Praha: Grada.
-
Chráska, M. (2016). Metody pedagogického výzkumu. Základy kvantitativního výzkumu.. Praha: Grada.
-
Juřeníková, P. (2010). Zásady edukace v ošetřovatelské praxi. Praha: Grada Publishing.
-
Magurová, D. , Majerníková, L. (2010). Edukácia a edukačný proces v ošetrovatelstve. Martin: Osveta.
-
Nemcová, J., Hlinková, E. (2010). Moderná edukácia v ošetrovatelstve. Martin: Osveta.
-
Sitná D. (2013). Metody aktivního vyučování. Portál, Praha.
-
Svěráková M. (2012). Edukační činnost sestry. Galén, Praha.
|