Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Topics of seminars and practical lectures: 1. Introduction to medical terminology, etymology, basic English word formation rules. 2. Learning techniques, practical guidelines for comprehension and study. Word formation rules. 3. Prefixes, roots, suffixes (procedures, illnesses, diseases, diagnostic tests, medical specialists, anatomy) 4. Body systems (skeleton, muscles, circulatory, respiratory and nervous system, other selected areas) 5. Medical abbreviations, acronyms, symbols and eponyms.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Aktivizující práce ve skupinách
|
Výstupy z učení
|
Cílem kurzu je seznámit studenty s lékařskou terminologií, jazykovým stylem a charakteristikou odborného lékařského jazyka - s důrazem na obor fyzioterapie. Studenti se seznámí s morfologickými pravidly uplatňovanými při tvoření slov (předpony, kořeny, přípony), sémantikou, výslovností a kombinacemi morfémů. Pozornost bude věnována rozšíření slovní zásoby o anatomické oblasti, nejčastější poruchy, nemoci a lékařské postupy. Důraz bude kladen na porozumění lékařskému textu, stylistické zvláštnosti a jejich procvičování a používání v mluvené i psané podobě. Zvláštní kapitolu představují běžně používané anglické zkratky. Studenti se dozvědí praktické tipy, jak studovat terminologii. Cílem kurzu je rozšířit specifickou slovní zásobu, zlepšit porozumění lékařským textům, upevnit běžné gramatické struktury typické pro lékařskou terminologii s ohledem na fonetické a morfologické zvláštnosti a usnadnit porozumění a odbornou komunikaci v angličtině.
Po absolvování kurzu budou studenti rozumět morfologické struktuře lékařské terminologie, budou znát slovotvorný proces a budou schopni porozumět běžným i dosud neznámým termínům. Budou znát nejčastější termíny používané pro anatomické popisy, nemoci a onemocnění a lékařské postupy.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta, Didaktický test
80% docházka, aktivní účast v semináři, absolvování dvou průběžných testů, závěrečná písemná zkouška.
|
Doporučená literatura
|
-
BOSHER, Susan Dandridge. (2008). English for nursing, academic skills. Ann Arbor, Mich.: University of Michigan Press.
-
Glendinning, E.H., Howard, R. (2007). Professional English in Use. Medicine. Cambridge: Cambridge University Press.
-
HEWINGS, Martin, Craig THAINE, Matt FIRTH a Chris SOWTON. (2012). Cambridge academic English: an integrated skills course for EAP :Intermediate - Advanced. Cambridge: Cambridge University Press.
-
CHABNER, Davi-Ellen. (2018). Medical Terminology: A Short Course. St. Louis.
|