Vyučující
|
-
Sobotková Hana, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Tematické bloky: Maternal complications in pregnancy Complications in labour C-section Multiple pregnancy, preterm labour
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je získání základní znalost odborné angličtiny se zvláštním zaměřením na porodní asistenci. Předmět usiluje o prohloubení získaných znalostí obecné angličtiny úrovni B1-B2 podle SERR, zvládnutí základní a rozšířené odborné terminologie, osvojení si schopnosti porozumění odborným textům v angličtině a jejich překladu do češtiny. Předmět má za cíl posílit jazykové kompetence pro pohotové a bezproblémové používání jazyka při výkonu povolání, komunikaci s pacientkou, klientem, rodinou, spolupracovníky a ostatním zdravotnickým personálem, pro práci s autentickými materiály a pro další vzdělávání a růst ve zvoleném oboru.
Po absolvování bude student schopen aplikovat odborný jazyk při komunikaci s pacienty/klienty a kolegy, číst odborné texty.
|
Předpoklady
|
Minimální znalost anglického jazyka na úrovni B1 dle SERR.
HUM/IPC03 a zároveň HUM/IPC01 a zároveň HUM/IPC03
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta, Písemný test
Účast na semináři 80%, aktivní plnění zadaných úkolů, příprava do výuky, závěrečná zkouška.
|
Doporučená literatura
|
-
(2011). Emergencies around childbirth: a handbook for midwives. London: Radcliffe Publishing.
-
(2017). Materiály projektu HELP.
-
(2013). The midwife's labour and birth handbook. Chichester: Wiley-Blackwell.
-
Allum, V., McGarr, P. (2010). Cambridge English for nursing. Cambridge: Cambridge University Press.
-
Czubak, Marzena, and Essie Hansen. (2015). English for Midwives. Medipage.
-
Glendinning, E.H., Howard, R. (2007). Professional English in Use. Medicine. Cambridge: Cambridge University Press.
-
Grice, Tony. (2016). Oxford English for Careers - Nursing. Oxford: Oxford University Press.
|