Předmět: Komunikačně-kognitivní poruchy u dospělých pacientů

« Zpět
Název předmětu Komunikačně-kognitivní poruchy u dospělých pacientů
Kód předmětu HUM/ETA31
Organizační forma výuky Cvičení + Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 3
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Vévodová Šárka, Mgr. Ph.D.
  • Čecháčková Miloslava, PaedDr.
Obsah předmětu
- příčiny komunikačně-kognitivních poruch, - charakteristika jednotlivých typů poruch a jejich terapeutické možnosti, - efektivní metody komunikace s pacienty, - akutní fáze stavu po CMP a traumatu CNS (např. afázie, dysfázie), - následná péče o pacienty jako aktivní součást multidisciplinárního týmu, - psychoterapeutické možnosti.

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Seznámení se základy klinické logopedie se zaměřením na poruchy komunikačně-kognitivních funkcí dospělých pacientů. Seznámení se s nejčastějšími diagnózami u hospitalizovaných i ambulantních pacientů, možnosti následné péče u těchto diagnóz.
Student získá základní přehled komunikačně-kognitivních poruch, včetně poruch polykání a hlasu.
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Ústní a praktické zkoušení získaných dovedností.
Doporučená literatura
  • CSÉFALVAY, Zsolt a kol. (2007). Terapie afázie. Teorie a případové studie. Praha: Portál.
  • Čecháčková, M. (2000). Textová a obrázková cvičebnice pro nemocné. Olomouc: FN.
  • Klenková, J. (2006). Logopedie. Praha:Grada.
  • Škodová, E., Jedlička, I. et al. (2007). Klinická logopedie. Praha.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Fakulta zdravotnických věd Studijní plán (Verze): Ergoterapie (2019) Kategorie: Zdravotnictví 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní